اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

28 هزار گلستانی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در حال حاضر در کشور نزدیک به یک میلیون نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند و این آمار در استان گلستان 28 هزار نفر است.

28 هزار گلستانی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‎مظفری ظهر امروز در همایش و کارگاه آموزشی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گلستان در گرگان، اظهار داشت: در سال 1384 که این صندوق فعالیت خود را آغاز کرد در گلستان تعداد 2 هزار نفر و در کشور قریب به 173 هزار نفر عضو این صندوق بودند که در سال 1389 این آمار در کشور به 775 هزار نفر رسید و در گلستان حدود 22 هزار نفر به عضویت این صندوق درآمدند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تامین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین ابراز برای رسیدن به عدالت اجتماعی است تصریح کرد: بر این اساس تمام افراد جامعه با هر موقعیت و شرایطی می‎توانند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار و از حداقل سطح زندگی آبرومندانه در آن جامعه برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان متذکر شد: روستائیان و عشایر به لحاظ اینکه قشر عظیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‎دهند باید به تامین اجتماعی توجه بیشتری قائل باشند.

خواجه‎مظفری ابراز داشت: بیمه اجتماعی روستائیان نوعی بیمه دولتی است که اعضای خانواده در هنگام بروز اتفاقات مانند بیماری، حوادث، پیری، فوت و بیکاری که منجر به قطع یا کاهش معیشت آنها می‎شود مورد حمایت قرار می‎گیرند.

وی به عواملی که در عدم بیمه‎های اجتماعی روستائیان دخیل است اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در راستای تحقق اهداف برنامه‎های جمهوری اسلامی ایران و ایجاد عدالت اجتماعی و نیز حمایت از همه افراد کشور در برابر رویدادهای اجتماعی، اقتصادی و طبیعی، نظام جامع تامین اجتماعی در سال 1383 به تصویب هیئت دولت رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری در سال 1384 عملاً فعالیت خود را آغاز کرد که امروز در گلستان بعد از چندین سال فعالیت 28 هزار گلستانی عضو این صندوق هستند.

خواجه‎مظفری از وجود 300 مستمری‎بگیر از بیمه روستایی و عشایری در گلستان خبر داد.

انتهای پیام/2307/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول