اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خوسف خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 950 هکتار اراضی کشاورزی خوسف

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: تاکنون 950 هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان خوسف زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

اجرای آبیاری تحت فشار در 950 هکتار اراضی کشاورزی خوسف

مهدی سورگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از جمعیت 29 شهرستان خوسف حدود 80 درصد در روستا ساکن هستند و 90 درصد سرپرستان خانواده‌های این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه خوسف در بخش کشاورزی استعداد و پتانسیل‌های خوبی دارد، تصریح کرد: دشت جلگه ماژان به عنوان یکی از دشت‌های مستعد برای فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری این شهرستان به شمار می‌رود.

*نخستین مجمع نظام صنفی خوسف تشکیل شد

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از تشکیل نخستین مجمع نظام صنفی این شهرستان خبر داد و افزود: این مهم در راستای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی در خوسف بسیار مفید و مثمرثمر است.

سورگی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در خوسف واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی موجود است، ادامه داد: اما کشاورزان و تولیدکنندگان این شهرستان دغدغه فروش محصولات خود را دارند و در این زمینه باید اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت پذیرد.

وی گفت: تاکنون 950 هکتار از اراضی زراعی و باغ شهرستان خوسف زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

*انجام 40 درصد از عملیات آبیاری تحت فشار خراسان جنوبی در خوسف

مدیر جهاد کشاورزی خوسف اضافه کرد: این میزان عملیات انجام شده در زمینه آبیاری تحت فشار، معادل 40 درصد عملیات آبیاری تحت فشار اجرا شده در خراسان جنوبی است.

سورگی با بیان اینکه سند توسعه بخش کشاورزی و دامداری خوسف در حال تهیه و تدوین است، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی بسیار خوبی در زمینه‌های کشاورزی و دامداری شهرستان انجام گرفته است.

وی توسعه باغات را یکی از اولویت‌های مهم بخش کشاورزی شهرستان خوسف دانست و یادآور شد: تحقق این مهم علاوه بر افزایش اشتغال سبب تولید و درآمدزایی بیشتر می‌شود.

*ثبت برند عناب به نام شهرستان خوسف

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با اشاره به اینکه این شهرستان در راستای تولید محصولات باغی از قبیل عناب و زرشک یکی از شهرستان‌های برتر خراسان جنوبی است، تصریح کرد: در هر هکتار از اراضی باغی این شهرستان شش تن عناب برداشت می‌شود.

سورگی افزود: برند محصول عناب باید به نام شهرستان خوسف ثبت شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 450 هکتار زمین باغی این شهرستان زیر کشت محصول زرشک قرار دارد.

انتهای پیام/69003/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول