اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان خبر داد

تولید و پخش 90 هزار تن آسفالت در خیابان‌های شهر زنجان

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان از تولید و پخش 90 هزار تن آسفالت طی امسال در خیابان‌های شهر زنجان خبر داد.

تولید و پخش 90 هزار تن آسفالت در خیابان‌های شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب یگانه شامگاه سه‌شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر زنجان اظهار داشت: به همه تذکرات اعضای شورای شهر زنجان ترتیب اثر داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های اعضای شورای شهر زنجان از دغدغه‌های شهرداری هم محسوب می‌شود، افزود: شهرداری بنا را بر تعامل و همکاری گذاشته است.

شهردار زنجان انتقادات مطرح شده از عملکرد شهرداری را به مانند هدایایی برشمرد و تصریح کرد: انتقادات به بهبود روند اوضاع کمک می‌کند.

وی با اشاره به تولید و پخش 90 هزار تن آسفالت در خیابان‌های شهر زنجان اضافه کرد: شهرداری 2 میلیارد تومان بیش از بودجه مصوب آسفالت در سطح خیابان‌های شهر زنجان توزیع کرده است.

یگانه از برنامه‌ریزی شهرداری زنجان برای تولید و پخش 120 هزار تن آسفالت در خیابان‌های شهر زنجان برای سال آینده خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پاسخگویی به نیازهای شهروندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل سرد قیر در بورس ارائه نمی‌شود، افزود: شهرداری زنجان اقدام به ذخیره‌سازی قیر خواهد کرد.

*پرورژه‌های عمرانی مهم شهر تعطیل نمی‌شود

شهردار زنجان با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده برای تعطیل نشدن پروژه‌های مهم شهر زنجان اضافه کرد: پل تقاطع غیرهمسطح سیدالشهدا یکی از این طرح‌ها است.

وی از نیاز ماهانه  600 میلیون تومانی پروژه‌های عمرانی شهر زنجان خبر داد و گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور فشارهایی را متوجه شهرداری زنجان کرده است.

یگانه انجام روکش آسفالت را نیازمند فراهم شدن شرایط دمایی لازم دانست و تصریح کرد: به محض مساعد شدن دما روکش آسفالت خیابان‌های شهر زنجان انجام می‌شود.

*لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

وی با اشاره به سخنان مطرح شده در مورد تصادف زنجیره‌ای در یکی از شهرک‌های زنجان به دلیل وجود چاله گفت: این مورد را قبول ندارد چراکه اگر چنین تصادفی روی داده باشد دلیلش عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مانند عدم رعایت سرعت و فاصله مطمئن است.

شهردار زنجان از فراهم شدن زمینه ارائه کارت بلیط‌های اتوبوس در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و افزود: به زودی امکان ارائه این کارت‌‌ها در این دفاتر فراهم می‌شود.

وی به رشد درصد تخلفات ساختمانی در سطح شهر زنجان اشاره و اضافه کرد: لایحه تشدید جرائم تخلفات ساختمانی در حال تنظیم شدن است.

یگانه از برگزاری جلسات مشترک با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت:‌ این جلسات برای بررسی امور استمرار می‌یابد.

وی تصریح کرد: یک واحد مستقل برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی در شهرداری زنجان ایجاد می‌شود.

شهرداری با بیان اینکه شورا هیچ مشکلی با پذیرش ابلاغ‌های مرکز پژوهشی شورا ندارد، ادامه داد: مشکل، تلفیق یک اتاق فکر با این مرکز است چراکه شهرداری محدودیت‌هایی را برای صدور ابلاغ دارد.

وی از توافقات اولیه با فرماندهان ارتش برای بازگشایی مسیر خبر داد و افزود: برای نهایی شدن توافق منتظر سفر یکی از فرماندهان ارتش به زنجان هستیم.

*تحقق 90 درصد بودجه سال‌جاری شهرداری زنجان

وی از تحقق 90 درصد بودجه سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: همکاری شهروندان موجب پیشرفت کارها می‌شود.

یگانه ابراز امیدواری کرد، شاخص‌های تحقق بودجه با همکاری شهروندان افزایش یابد.

*لایحه بودجه سال 92 به زودی به شورا ارائه می‌شود

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای تنظیم بودجه سال 92 اضافه کرد: این لایحه به زودی به شورا ارائه می‌شود.

شهردار زنجان بر در نظر گرفتن همه جوانب در تدوین لایحه بودجه سال آینده تاکید کرد و گفت: در تدوین بودجه به انقباضی بودن آن و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله سبک زندگی توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه امور فرهنگی در بودجه‌ریزی سال آینده مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: ایجاد موزه دائمی شهرداری، برنامه‌های ادبی و هنری و توجه به دیگر امور فرهنگی شهر در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.

یگانه از برنامه شهرداری زنجان برای ساماندهی دکه‌ها خبر داد و افزود: فوریت‌های خدمات شهرداری با شماره 137 در دهه فجر سال‌جاری افتتاح می‌شود.

*نیاز شهرداری به جذب نیروی متخصص

وی با اشاره به نیاز شهرداری زنجان به نیروهای متخصص از جمله کارشناسی ترافیک، شهرسازی و معماری تصریح کرد: ای کاش ارگان‌ها در قبال انتظارات به مشکلات شهرداری هم توجه کنند.

*حفاری‌های متعدد در سطح شهر تبعات اجتماعی دارد

شهردار زنجان به محدودیت‌های ایجاد شده در سطح شهر برای حفاری توسط شرکت‌های خدمات‌رسان اشاره و تصریح کرد: این شرکت‌ها سه ماه فرصت برنامه‌ریزی و دو ماه فرصت کار دارند و شهر باید از اوایل خرداد ماه به مدت چهار ماه برای آسفالت‌ریزی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول