اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت عنوان کرد

لزوم توجه شهرداری باشت به مهندسی شهری / روزمرگی آفت کار شهرداری است

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت با بیان اینکه شهرداری این شهر به دلیل نوپا بودن و در قرار گرفتن در مسیر توسعه وظیفه مهمی بر عهده دارد، گفت: توجه به مهندسی شهری و پرهیز از روزمرگی در شهرداری امری ضروری است.

لزوم توجه شهرداری باشت به مهندسی شهری / روزمرگی آفت کار شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، سید ناصر رضایی عصر امروز در بازدید سر‌زده از شهرداری این شهرستان اظهار کرد: شهرداری باید هم به لحاظ عملکرد و خدمت‌رسانی و هم در برنامه‌ریزی و آینده‌‌نگری با افق دید بالا حرکت کند چرا که شهردار باید به روز باشد و از روز‌مرگی خارج شود.

فرماندار باشت گفت: با توجه به نوپا بودن شهرستان باشت و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده‌ی‌ ترانزیت جنوب به مرکز کشور، استفاده از اندیشه‌ها و تجربیات دیگر شهرداران و معرفی قابلیت‌ها برای مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری بسیار ضروری است.

رضایی به زیبا‌بخشی به شهر، توجه به معماری، رعایت اصول فنی و مهندسی در استحکام و زیبا‌سازی تأکید کرد.

این مسئول به وحدت، هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها با شهرداری در ساخت و ساز‌ها، حفاری‌ها، پرداخت عوارض و کمک به مهندسی شهری تأکید کرد و گفت: شهردار باید با اصناف، تجار و بازاریان ارتباط نزدیک و صمیمی داشته باشند و در ساماندهی، زیبا‌سازی شهر و بهبود وضعیت احتکار در بازار بدون هرگونه ملاحظه‌کاری به وظایف قانونی و اختیارات خود بپردازند.

فرماندار باشت توجه به فضا‌های سبز شهری و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها، توجه به جرایم خیابان‌ها، پیاده‌روها و کوچه‌ها و توجه به دسته‌بندی و ساماندهی صنوف مختلف به خصوص مزاحم و آلاینده و ایجاد فضا و مکان‌های مناسب، برنامه‌ریزی برای جایگاه‌های حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌ها در این شهرستان تأکید کرد.

رضایی به طرح‌های تفضیلی جامع شهری و کاستن از فضا‌های خالی و حرکت ساخت و ساز‌ها به سمت ارتفاع و جلوگیری از حاشیه نشینی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: امنیت، نشاط، شادابی، سلامت و بهداشت شهروندان، مسافران و گردشگران ارتباط مستقیم با فضای شهر و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود دارد که شهردار به عنوان متولی باید به این مهم توجه جدی داشته باشد.

فرماندار باشت خاطرنشان کرد: بهترین نوع خدمات را شهرداری هنگامی می‌تواند ارائه دهد که هماهنگی کاملی بین اعضا و کارکنان خود و تعامل بین دستگاه‌ها به خصوص شرکت‌های خدمات‌رسان داشته باشد.

وی باشت را شهرستانی نوپا دانست که نیاز به توجه بیشتر در بحث خدمات شهری دارد و گفت: لازم است مسئولان امور خدمات شهری در کارهای خود سلیقه بیشتری به خرج داده و اجازه ندهد با ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر مجاز آینده شهری باشت برای آیندگان نازیبا جلوه کند.

انتهای پیام/82007/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول