اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و هنرمندان

قرآن کتابت شده به دست خوشنویسان خوزستانی رونمایی شد

خبرگزاری فارس: آیین رونمایی از قرآن کتابت شده به دست خوشنویسان خوزستانی با حضور مسئولان استانی و هنرمندان در اهواز برگزار شد.

قرآن کتابت شده به دست خوشنویسان خوزستانی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در این مراسم که عصر امروز توسط حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت ـ جنوب در تالار اجتماعات کوی فداییان اسلام اهواز برگزار شد آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جمع زیادی از مدیران مناطق نفت خیز جنوب و خوشنویسانی از شهرهای مختلف خوزستان حضور داشتند.

این قرآن نفیس توسط خوشنویسانی از سراسر خوزستان کتابت شد که کار کتابت آن در روز شنبه 13 آبان ماه مقارن با روز دانش‌آموز و عید سعید غدیر خم در اهواز آغاز که بخشی از این قرآن توسط خوشنویسان در همان روز کتابت شد و غلط‌گیری و کتابت مابقی آن به روزهای بعد موکول شد.

خوشنویسان شرکت‌کننده در طرح کتابت قرآن کریم حدود 60 نفر هستند و از شهرهای سراسر خوزستان به ویژه ایذه، بهبهان، سوسنگرد، خرمشهر و مسجدسلیمان هستند.

این قرآن بر این اساس رسم‌الخط استاد احمد نیریزی که رسم‌الخطی ایرانی است هر خطاط 10 صفحه از قرآن را کتابت شده که برای هم‌خوانی در کتابت صفحات قرآن کریم، هر خوشنویس در هر صفحه 15 سطر با خط نستعلیق خوشنویسی می‌کند.

این قرآن به وسیله قلم‌نی و مرکب مخصوص، توسط خوشنویسان کتابت شد و قرار است در آینده‌ای نزدیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهدا شود.

انتهای پیام/2329/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول