اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به قلم آیت‌الله ری‌شهری

خلاصه کتاب حج و عمره در قرآن و حدیث منتشر شد

خبرگزاری فارس: خلاصه کتاب حج و عمره در قرآن و حدیث اثر آیت‌الله ری‌شهری منتشر شد.

خلاصه کتاب حج و عمره در قرآن و حدیث منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌ عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، کتاب حج و عمره در آینه عترت از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.

خلاصه و بازنویسی کتاب حج و عمره در قرآن و حدیث تألیف آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری است که به تازگی با تلخیص علی رسولی و تدوین مرکز تحقیقات حج به‌همت مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است.

این اثر تلخیص کتاب «حج و عمره در قرآن و حدیث»، تألیف آیت‌الله ری‌شهری است که می‌کوشد با دسته‌بندی جدیدی از کلمات قصار حضرات معصومین علیهم‌السلام، اثر مختصری را برای استفاده روحانیون آماده کند؛ اگرچه متن بعضی احادیث از منابع اصلی نقل شده، ولی بیشتر ترجمه براساس ترجمه کتاب آیت‌الله ری‌شهری صورت گرفته است.

حج و عمره در آینه عترت در شش فصل آداب پیش از سفر حج، اهمیت عمره و حج، مناسک حج و عمره، اماکن مقدسه و مشاهد مشرفه و اخلاق در حج و امور متفرقه تنظیم شده است که در بخشی از فصل نخست آن می‌خوانیم: «امام صادق علیه‌السلام فرمود حج دو گونه است، حجی برای خدا و حجی برای مردم است. پس کسی که برای خداوند حج گزارد، خداوند پاداش او را بهشت قرار می‌دهد و کسی که برای مردم حج به جا آورد، در قیامت، پاداش او برعهده مردم است.»

 همچنین در فصل دوم این کتاب و در بخش وجوب حج و شرایط آن، عنوان‌های حکمت و فلسفه حج، فضیلت حج، پاداش حج، هزینه در راه حج، قرض برای حج، دشواری حج، پاداش کسی که در احرام بمیرد، پیامد ترک حج، حج گزاری پیامبران و آثار حج همچون خیر دنیا و آخرت، طهارت، ثروت و سلامتی، نور، میهمان خدا و حاجی در پناه خداوند، تبیین شده است.»

 در فصل سوم کتاب آمده است: «اعمال و مناسک سفر معنوی زیارت خانه خدا از دو بخش عمره و حج تشکیل شده است. به دلیل همسان بودن بعضی اعمال و مناسک در حج و عمره این موارد تنها یکبار مطرح می‌شود مانند طواف، نماز طواف و سعی بین صفا و مروه که هم در حج مطرح است و هم در عمره».

 گفتنی است، کتاب حج و عمره در آینه عترت خلاصه و بازنویسی کتاب حج و عمره در قرآن و حدیث اثر آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در قطع رقعی، 164 صفحه، شمارگان 5 هزار نسخه و به‌ قیمت 2 هزار تومان به تازگی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است. 

انتهای پیام/2462/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول