اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس روابط عمومی پالایشگاه جم خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی علوم قرآنی برای کودکان جم

خبرگزاری فارس: رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم از برگزاری دوره‌های متعدد آموزش تخصصی علوم قرآنی برای کودکان شهرستان جم خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی علوم قرآنی برای کودکان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، نعمت‌الله جمالی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه جم از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور است و بیش از 27 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: در این مجموعه علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری شاهد اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری هستیم و در برنامه‌های مذهبی نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم از برگزاری دوره‌های متعدد آموزش تخصصی علوم قرآنی در دارالقران شهرک توحید خبر داد.

جمالی خاطرنشان کرد: آموزش موضوعات قرآنی در این مرکز در قالب آموزشی طرح جوادالائمه(ع) صورت می‌گیرد و خوشبختانه مورد استقبال وسیع ساکنین قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس پایه آموزش مطالب متنوع علمی، آموزشی، سرگرمی، ورزشی و روخوانی قرآن در این دوره‌ها به شکل تخصصی مطرح می‌شود.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم اظهار داشت: طرح جوادالائمه(ع)، حرکتی نو در عرصه آموزش‌های نوین قرآنی به کودکان چهار تا شش ساله است که با مشاوره آستان قدس رضوی و همکاری موسسه قرآنی مهدالرضای یزد در شهرک توحید به اجرا در آمده است.

وی آموزش مطالب مرتبط و غیرمرتبط با قرآن کریم مانند؛ روخوانی قران کریم، ورزش، نقاشی، شعر و قصه‌های قرانی، بهداشت، مطالب اجتماع، اخلاقی و ...  با استفاده از بن مایه‌های دینی و قرآنی را از ویژگی‌های بارز این طرح دانست.

فراگیران قرآنی 2 برابر شدند

جمالی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 100 فراگیر در این طرح تربیت شدند که امسال این رقم به 200 نفر افزایش پیدا کرده و اکنون خردسالان در سه مقطع چهار، پنج و شش ساله به صورت مجزا، آموزش‌های متناسب با سن خود را فرامی‌گیرند. 

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم در بخش دیگری از اظهارات خود، آموزش روخوانی قرآن کریم، حفظ آیات موضوعی – کاربردی به همراه مفاهیم کودکانه را از اهداف راهبردی این طرح دانست.

وی اضافه کرد: آموزش نماز، سیره اهل بیت(ع)، امامان معصوم(ع) نیز در این طرح به خوبی برای کودکان و علاقمندان به اجرا در می‌آید.

جمالی آموزش فراگیران در بخش بالای هفت سال را از دیگر عملکرد مرکز دارالقران و طرح جوادالائمه(ع) دانست و اظهار داشت: با پایان آموزش‌های متنوع در بخش خردسال، فراگیران از سن هفت سالگی با توجه به استعداد و انگیزه به یکی از بخش‌های تخصصی آموزش قرآن روی می‌آورند.

فهم عمیق محتوا و مفاهیم قرآنی

وی گفت: این آموزش‌ها نیز به صورت چهار ترم و در چهار فصل سال برگزار می‌شود و تلاشی در راستای آشناسازی اقشار مختلف با شیوه قرائت قران کریم و پیش‌نیازی برای فهم عمیق‌تر محتوای غنی کلام الهی است.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به دوره‌های آموزشی بخش بزرگسال نیز بیان کرد: این بخش نیز به سه مقطع هفت تا 12 سال، جوان و بزرگسال تقسیم می شود که رشته‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی سطح یک و دو، تجوید سطح یک و دو، ترتیل سطح یک و دو، تدبر در مفاهیم و حفظ را شامل می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 100 فراگیر بالای هفت سال نیز در دوره آموزشی پاییز مرکز به آموزش تخصصی علوم قرانی مشغول می‌باشند.

انتهای پیام/2451/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول