اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی جدید صورت گرفت

تحصیل 110هزار دانش‌آموز اصفهانی در مدارس تخصصی قرآن

خبرگزاری فارس: مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: حدود 110 هزار دانش‌آموز استان در پایه‌های نخست، دوم و سوم دوره ابتدایی در مدارس تخصصی قرآن مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 110هزار دانش‌آموز اصفهانی در مدارس تخصصی قرآن

مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش در سطح استان اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید براساس برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 90 مدرسه تخصصی قرآن در سطح استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید حدود 220 نفر از فعالان قرآنی موجود در سطح استان وارد سیستم آموزش و پرورش شده‌اند، ادامه داد: این افراد از میان حافظان و قاریان قرآن هستند که به صورت قرارداد کار معین در نظام آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این افراد با عنوان مربی پرورشی فعال قرآنی به اجرای تمام فعالیت‌های قرآنی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش می‌پردازند، تصریح کرد: همچنین این افراد به تربیت استعداد‌های قرآنی موجود در مدارس قرآنی نیز می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه‌ای در استان در راستای شرح وظایف مربیان پرورشی فعال قرآنی برگزار شده است، اضافه کرد: در میان این 220 نفر رتبه‌های بین‌المللی قرآن و حافظان و مدرسان قرآن با حداقل مدرک کارشناسی وجود دارد.

نم‌نبات به فعالیت مدارس تخصصی و مدارس فوق برنامه قرآن در سطح استان اشاره و تأکید کرد: در حال حاضر حدود 110 هزار دانش‌آموز استان در پایه‌های نخست، دوم و سوم دوره ابتدایی در مدارس تخصصی قرآن مشغول به تحصیل هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های آتی درصدد راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن در تمام دوره‌های تحصیلی هستیم، افزود: قرآن و آموزه‌های قرآنی باید در تمام ابعاد زندگی دانش‌آموزان نهادینه شود و تمسک به قرآن دانش‌آموزان را در مقابل تمام هجمه‌های فرهنگی دشمنان حفظ می‌کند.

انتهای پیام/63004/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول