اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف:

غیرت دینی و قرآنی مشکلات جامعه را حل می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقتی غیرت دینی و قرآنی در جامعه به ‌ویژه در بین جوانان وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

غیرت دینی و قرآنی مشکلات جامعه را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام احمد شرفخانی شامگاه شنبه در همایش هم‌اندیشی فعالان قرآنی دشتستان در شاهزاده ابراهیم برازجان اظهار داشت: گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه امری مهم و ارزشمند است و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی افزود: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی و جذب جوانان به این فعالیت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و در این مسیر همه مسئولان و متولیان فرهنگی مسئولیت دارند.

این مسئول با تاکید بر لزوم اجرای طرح تربیت 15 میلیون حافظ قرآن خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر اجرای این طرح دارد و این طرح به منظور گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی محقق می‌شود.

شرفخانی تصریح کرد: وقتی غیرت دینی و قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی بیان کرد: وقف و زکات تنها در مال و مسائل مالی نیست بلکه هرکسی می‌تواند انفاق کرده و خود را از لحاظ علمی، وقت و آبرو و موقعیت وقف اسلام و مسلمانان کند.

افزایش کیفیت فعالیت‌های قرآنی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان نیز اظهار داشت: دشتستان دارای بیشترین تعداد موقوفات است و تلاش برای ساماندهی موقوفات و بازسازی این اماکن در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا باقری اذعان داشت: فعالان قرآنی و مذهبی در دشتستان فعالیت مطلوبی دارند و اداره اوقاف با حافظان قرآن همکاری نزدیکی دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون 250 مسجد شناسنامه‌دار در دشتستان وجود دارد و بیش از 108 بقعه و موقوفه شناسنامه‌دار نیز در دشتستان وجود دارد.

باقری گفت: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی و تربیت حافظان قرآن از مهم‌ترین اولویت‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان است و از همه مسئولان انتظار داریم ما را همراهی کنند.

در این آیین تعدادی از فعالان قرآنی دشتستان نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار حمایت از فعالیت‌های قرآنی شدند.

انتهای پیام/2451/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول