اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه‌فجر

2 جشنواره ملی قرآنی در خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی از برگزاری دو جشنواره ملی قرآنی در استان همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر خبر داد.

2 جشنواره ملی قرآنی در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری عصر امروز در نخستین جلسه ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان، اظهار داشت: با تصویب اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان، دو جشنواره ملی داستان‌های قرآنی و فیلم کوتاه و انیمیشن قرآنی به ترتیب در تاریخ‌های 8 بهمن و 24 بهمن در مشهد برگزار می شود.

رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی تجربه‌های ملی در اجرای مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، هنری استان، اعلام کرد: مسئولان مربوطه باید در قبول و برگزاری این قبیل برنامه‌ها، به‌ویژه فعالیت‌های قرآنی، به منافع استان توجه کنند.

وی افزود: همچنین در جشنواره‌های ملی، باید همه دستگاه‌ها و مسئولان استانی حتی دهیاران، حضور و همکاری داشته باشند.

غفاری در ادامه با اشاره به ظرفیت عظیم فعالیت‌های قرآنی و پرشمار فعالان این حوزه در خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به ضرورت گسترش دامنه برگزاری این مسابقات، به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیشنهاد دادیم تا مسابقات در دو گروه خراسان رضوی یک شامل شرکت‌کنندگان مشهدی و خراسان رضوی دو شامل شرکت‌کنندگان دیگر شهرستان‌های استان برگزار شود.

معاون سیاسی_امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش روزافزون خیل مشتاقان شرکت در این مسابقات، از تلاش مسئولان برگزاری مسابقات برای حضور بیش از یک میلیون نفر در دوره سی و ششم خبر داد.

وی افزود: در پیشنهاد دیگری به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، خواستار برگزاری مسابقات در سه مرحله که در مرحله نخست، دهستان، مناطق و شهرداری، مرحله دوم، شهرستان و نیروهای دستگاه‌های جمعیتی، همچون آموزش و پرورش، سپاه و ارتش و مرحله سوم، مرحله استانی شدیم.

در ادامه این جلسه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره‌های قرآنی در ایام‌الله دهه‌فجر عنوان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره ملی داستان‌های قرآنی در این روزها، کارگاه‌های تخصصی داستان نویسی قرآنی نیز با حضور اساتید مطرح کشوری در استان برگزار می‌شود.

سید سعید سرابی عنوان کرد: همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه در اجرای جشنواره‌ها و دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری استان، به ویژه فعالیت‌های قرآنی، بی‌شک موجب هم‌افزایی و گستردگی ثمرات و برکات این برنامه‌ها می‌شود.

انتهای‌پیام/70009/م۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول