اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر خبر داد

تصویب طرح‌هایی با اشتغالزایی 900 نفر در کارگروه کشاورزی

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: در قالب کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان مشگین طرح‌هایی با اشتغالزایی 900 نفر مصوب و برای پرداخت تسهیلات به بانک عامل کشاورزی ارجاع داده شده است.

تصویب طرح‌هایی با اشتغالزایی 900 نفر در کارگروه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان مشگین اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در بخش کشاورزی فراهم آمده است مربوط به تسهیلات با نرخ پایین بهره است که به نظر می‌رسد پرداخت این تسهیلات در یک سال اخیر سبب شده علاقمندان و کارآفرینان بیشتری برای استفاده از این تسهیلات طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 50 طرح کشاورزی و اشتغالزایی در این شهرستان در حال اجرا است، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 2.5 میلیارد تومان اعتبار اشتغال 55 نفری را فراهم کرده است.

عباداللهی خاطر نشان کرد: تاکنون در قالب کارگروه توسعه کشاورزی مشگین 765 طرح با 530 میلیارد ریال مصوب شده و برای پرداخت و بررسی به بانک کشاورزی ارجاع داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه مشگین‌شهر از سال‌های گذشته به عنوان پایلوت توسعه کشاورزی مطرح بوده است، اضافه کرد: از همین مسیر اعتبارات خوب ملی جذب توسعه کشاورزی و شهرستان شده که امیدواریم در دو سال آینده همین حمایت‌ها ادامه یابد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید کشاورزی و حمایت از بخش خصوصی در قالب تسهیلات بانکی، تحویل زمین و تأمین آب مورد نیاز شاهد توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی هستیم.

عباداللهی با بیان اینکه در سفر قریب‌الوقوع وزیر نیرو پایاب سد سبلان و شبکه‌های آن به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: بیش از هشت سد معیشتی در شهرستان مشگین‌شهر در حال اجراست که امیدواریم با به ثمر نشستن آنها زمینه‌ای مساعد برای توسعه همه‌جانبه شهرستان فراهم آید.

راه‌اندازی موزه حیات وحش مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر همچنین در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های زیست‌محیطی در این شهرستان گفت: بعد از مرکز استان دومین موزه حیات وحش در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود.

سید حمید عباداللهی با بیان اینکه افتتاح این موزه می‌تواند به معرفی گونه‌های جانوری متنوع و جمع‌آوری آثار آنها کمک کند، افزود: راه‌اندازی این موزه فرصتی مغتنم فراهم می‌آورد تا تحقیق و پژوهش گسترده‌ای در حوزه حیات وحش در این شهرستان صورت گرفته و بیش از گذشته تنوع اقلیمی، گیاهی و جانوری این منطقه شناسانده شود.

وی تصریح کرد: تحقیقات و ادامه جمع‌آوری آثار فرصتی را فراهم می‌آورد تا وضعیت سلامت گونه‌ها بررسی و در صورت تهدید حیات آنها چاره‌اندیشی صورت بگیرد.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر همچنین در جلسه قاچاق کالا در مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: مشکلی در تأمین سوخت مورد نیاز وجود ندارد و باید در جلوگیری از سوخت قاچاق اقدامات لازم انجام شود.

عباداللهی در ادامه به پایین بودن قیمت گوشت در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در این شهرستان گوشت قرمز به صورت زنده و ذبح شده خارج می‌شود که ضرورت دارد در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی مبارزه با قاچاقچیان کود شیمیایی و عرضه‌کنندگان نوع تقلبی آن را یادآور شده و خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با قاچاقچیان در تمام حوزه‌ها و زمینه‌ها شد.

انتهای پیام/62001/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول