اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بند (پ) راهکار اشتغال‌زایی مسئولان برای رفع بیکاری در لرستان

خبرگزاری فارس: برخی مسئولان استان لرستان با استفاده از بند (پ) برای کاهش آمار بیکارترین استان کشور فقط در حال کاهش بیکاران خود هستند.

بند (پ) راهکار اشتغال‌زایی مسئولان برای رفع بیکاری در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، همزمان با نزدیک شدن به پایان دولت دهم برخی مسئولان ادارات لرستان اقدام به استخدام اقوام و آشنایان خود در ادارات دولتی کرده، به طوری که هر روز ما شاهد گسترش هر چه بیشتر این مسئله در استان لرستان هستیم.

بعد از استخدام اقوام و آشنایان برخی مسئولان در دانشگاه پرستاری و فوریت‌های پزشکی و دیگر ادارات یکی از شهرستان‌های لرستان و اعتراض مردم و امام جمعه این شهرستان در این خصوص گویا قضیه استخدام اقوام و آشنایان مسئولان در لرستان با اقدام یکی دیگر از دستگاه‌های لرستان در استخدام اقوام خود می‌رود، تا به یک رویه معمول و همیشگی در استان تبدیل شود.

خانم جمشیدی فارغ‌التحصیل دانشگاه در این خصوص به فارس گفت: با توجه به مدرکی که دارم، بارها به ادارات لرستان برای استخدام مراجعه کردم، ولی مسئولان مربوطه با بیان اینکه اگر بکارگیری نیرو داشته باشیم، از طریق برگزاری آزمون است، ما را جواب می‌کنند.

وی افزود: معلوم نیست برخی از ادارات لرستان چه زمانی بابت استخدام نیروهای جدید خود آزمون برگزار می‌کنند که ما از آن بی‌اطلاع هستیم.

امین عینی‌پور یکی از استاد دانشگاه لرستان با انتقاد از روش استخدامی در لرستان معتقد است، اینگونه اقدامات در استان باعث خالی ماندن نهادها و ارگان‌های دولتی از نیروهای ماهر می‌شود.

وی گفت: وقتی نیروی انسانی ادارات دولتی از طریق مصاحبه و آزمون برگزیده نمی‌شوند، فاقد کیفیت لازم برای خدمت‌رسانی به مردم هستند و نتیجه آن وضعیت کنونی لرستان در مقایسه با دیگر استان‌هایی است که حداقل به برخی پارامترها اهمیت می‌دهند.

هرچند طی هفته‌های گذشته خبرگزاری فارس لرستان برای جلوگیری از رویه استخدام آشنایان مسئولان لرستان اقدام به تهیه و انعکاس چندین گزارش کرده است، ولی متاسفانه علیرغم این تلاش طی هفته گذشته روز چهارشنبه یکی از ادارات لرستان که مسئول آن هنوز حکم سرپرستی دارد، بدون هیچ آزمون و اطلاعیه‌ای اقوام و آشنایان خود را با یک مصاحبه سوری جذب می‌کند که این کار باعث نارضایتی کارکنان این اداره شده و سریع موضوع را با خبرگزاری فارس و سایر مسئولان در میان می‌گذارند.

لازم به ذکر است، مردم لرستان به خصوص قشر تحصیل‌کرده و بیکار لرستان از حبیب‌الله دهمرده استاندار پرتلاش لرستان می‌خواهند در مقابل اینگونه استخدام‌های فامیلی بایستد و با مدیر مربوطه برخورد کند. استان لرستان بعد از استان فارس دومین استان بیکار کشور است.

انتهای پیام/2304/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول