اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آئین نامه جدید دولت مصوب کرد

معافیت پارک‌های علم و فناوری از مالیات

خبرگزاری فارس: سرپرست پارک علم و فناوری قزوین از معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری خبر داد.

معافیت پارک‌های علم و فناوری از مالیات

علی رجب‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تعداد شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان از 6 هزار مرکز به 20 هزار مرکز در سطح کشور دارند، تمام مدیران کشوری و استانی باید با ایجاد تعامل و هماهنگی‌های لازم با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و به یکی دیگر از راهکارهای ایجاد اقتصاد‌‌ مقاومتی دست پیدا کنیم.

وی افزود: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مردادماه سال 89 توسط معاون علم و فناوری رئیس جمهور ارایه شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، تا اینکه دو ماه قبل این آیین‌نامه اجرایی توسط هیئت وزیران به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد استان‌ها ابلاغ شد.

این مسئول با اشاره به علت تاخیر در ابلاغ این آیین‌نامه اجرایی به استان‌ها بیان داشت: علت اصلی تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه اجرایی شرکت‌های دانش‌بنیان به استان‌ها فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم بود و تا فراهم شدن این زیرساخت‌ها ابلاغ آیین‌نامه مذکور به تاخیر افتاد.

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به تعریفی که از شرکت دانش‌بنیان در این قانون آمده است، متذکر شد: در این قانون آمده است که شرکت‌ها و مؤسساتی که در زمینه گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده بالا فعالیت می‌کنند، را شرکت یا مؤسسه دانش‌بنیان می‌نامند.

رجب‌پور ادامه داد: زیرا یکی از عوامل مهمی که می‌تواند در افزایش ارزش افزوده استان ایفای نقش کند، تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به ماده 28 این آیین‌نامه خاطرنشان کرد: در ماده 28 این آیین‌نامه به صراحت اشاره شده است که در اجرای ماده 9 قانون و به منظور ایجاد و توسعه شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تقویت همکاری‌های بین‌المللی اجازه داده می‌شود واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری در راستای انجام مأموریت‌های محوله از مزایای قانونی مناطق آزاد در خصوص روابط کار، معافیت‌های مالیاتی و عوارض سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار شوند.

این مسئول اضافه کرد: لذا براساس این قانون واحدهایی که در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند نیز باید از مزایای قانونی مناطق آزاد مانند معافیت مالیاتی و غیره استفاده کنند، بنابراین امیدواریم بتوانیم معافیت‌ها و مزایایی را که برای این شرکت‌های دانش‌بنیان در آیین‌نامه اجرایی لحاظ شده است را از سوی مدیران و مسئولان استان قزوین کسب کنیم.

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) استان قزوین در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان محدود است، لذا استثنائات قانونی و حمایت‌هایی که از سوی مسئولان استانی باید از آنها انجام شود، قطع یقین فشار زیادی را روی مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام/77001/ج20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول