اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد:

200 شرکت دانش‌بنیان تا پایان سال 92 راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند و به همین منظور تا پایان سال 92، 200 شرکت دانش‌بنیان تاسیس می‌شود.

200 شرکت دانش‌بنیان تا پایان سال 92 راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کریم زارع ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران و نخبگان کشور در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مشهد اظهار داشت: یکی از اصول مهم توسعه‌یافتگی، خستگی‌ناپذیری در مسیر علم‌آموزی و پژوهشگری است.

وی افزود: باشگاه پژوهشگران و نخبگان از سال 77 تاسیس و با عنوان نهاد علمی و پژوهشی در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کند.

زارع با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این باشگاه شناسایی و جذب نخبگان، حمایت و هویت و اعتلای سطح علمی آنان است، خاطر نشان کرد: در مسیر جذب و شناسایی و ارتقاء بستر فعالیت نخبگان و پژوهشگران در نظر داریم تا پایان سال 92، 200 شرکت دانش‌بنیان تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر باشگاه پژوهشگران و نخبگان در سطح کشور 52 هزار و 378 نفر عضو دارد که از این رقم تنها 14 هزار و 711 عضو فعال در عرصه پژوهش فعالیت می‌کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: 494 نفر از اعضای فعال این باشگاه از دانشگاه‌های دولتی هستند، همچنین تعداد کل اعضای استعداد‌های درخشان از دانشگاه‌های دولتی حدود 301 نفر است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی 3 هزار و 512 کارگاه آموزشی در موضوعات مختلف برگزار کرده گفت: اهم فعالیت انجام شده از سوی باشگاه ارائه 1635 طرح پژوهشی بوده و چشم‌انداز این است که کارگاه‌های آموزشی در گستره وسیع خاورمیانه برگزار شده و تا فرای مرزها تسری پیدا کند.

زارع از 3 هزار و 324 سخنرانی علمی و سمینار تخصصی از سوی این باشگاه یاد کرد و اظهار داشت: باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد در برگزاری همایش ملی کمرنگ ظاهر شد و میان ارقام متعدد و بالا فقط توانسته‌ایم 74 همایش ملی برگزار کنیم که این رقم مطلوب نیست.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری از توسعه و ارتقای وضعیت نخبگان کشور اذعان کرد: محور‌های چهاردهمین اجلاس رؤسای پژوهشگران و نخبگان بررسی وضعیت این قشر است.

وی یادآور شد: اختصاص‌دهی بودجه و سهمیه به استعداد‌های درخشان، رفع مشکل سربازی و معافیت برای نخبگان، اعطای پژوهانه به اعضای استعداد درخشان در مسیر تحول و ارتقاء امر پژوهشی، ایجاد مراکز رشد، تشکیل صندوق حمایت از نخبگان و تقویت بخش صنعت با نخبگان و امر تجاری‌سازی از مهم‌ترین محورهای این اجلاس است.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول