اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون پژوهشی و فناوری وزارت تحقیقات و فناوری:

دولت برای شرکت‌های دانش‌‌بنیان ساختار حقوقی ایجاد کند

خبرگزاری فارس: مشاور معاون پژوهشی و فناوری وزارت تحقیقات و فناوری گفت: دولت باید ساختار حقوقی شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان را به منظور پشتیبانی از این شرکت‌ها ایجاد کند.

دولت برای شرکت‌های دانش‌‌بنیان ساختار حقوقی ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی جباررشید صبح امروز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر با تاکید بر توسعه و گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد تولیدی محور در کشور اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یک استراتژی در حوزه اقتصاد مطرح است که از سال 1960 در دنیا بر مبنای اطلاعات آغاز به کرد.

وی همچنین بر ایجاد بنگاه‌های دانش‌بنیان در کشور تاکید کرد و افزود: با اجرای این مهم اقتصاد دانش‌بنیان نیز در کشور به وقوع می‌پیوندد.

جباررشید مهارت بالا، افزایش نیروی کار و محصولات عالی را از ویژگی‌های کسب و کار دانش‌بنیان برشمرد و یادآور شد: این گونه کسب و کارها گرایش بالایی به سمت افزایش صادرات دارند.

جباررشید عنوان کرد: برای تولید دانش، ابتدا باید مدل و الگویی داشته باشیم و پس از هدف‌گذاری به سمت غنی‌سازی دانش پیش برویم و در مرحله بعد منابع انسانی را توسعه داده و در نهایت به انتقال دانش بپردازیم.

وی تاکید کرد: دولت باید ساختار حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان را به منظور پشتیبانی از این شرکت‌ها ایجاد کند و از طرف دیگر زیرساخت‌های مناسب از جمله ایجاد پارک‌های علم و فناوری را در استان‌ها فعال کند و از طرف دیگر به توسعه نیروهای انسانی در این زمینه بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه باید به بحث ایده‌پردازی اهمیت و بهای بیشتری داده شود، از مسئولان جشنواره ایده‌های برتر خواستار ایجاد ساز و کارهای ایده‌پردازی همچنین حمایت از ایده‌هایی که به واقعیت نزدیک‌تر هستند، شد.

مشاور معاون پژوهشی و فناوری وزارت تحقیقات و فناوری عنوان کرد: در طول سال همچنین باید کارگاه‌های ایده‌پردازی تشکیل شود و ایده‌پردازی‌های تیمی را رواج دهیم همچنین در سال‌های آینده به ایده‌های گروهی و چند علمی اهمیت ویژه داده شود.

وی با تاکید بر مفهوم سازی اقتصاد دانش محور و اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرد: همچنین در حوزه‌های علمی و فناوری نیز باید به خلق مفهوم بپردازیم.

به گزارش فارس، هشتمین نمایشگاه ملی اختراعات و ابتکارات با حضور نخبگانی از سراسر کشور از روز سه‌شنبه در یزد گشایش یافت و با پایان‌یافتن این نمایشگاه، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر برگزار شد که امروز با پایان این جشنواره که هم‌اکنون در دانشگاه یزد در حال برگزاری است، نفرات برتر معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2464/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول