اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی:

30 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: 200 هزار شرکت دانش‌بنیان در جهان و 30 هزار شرکت در ایران فعال هستند.

30 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن علم‌الهدایی ظهر امروز در همایش هفته پژوهش و فناوری که در تالار آمفی‌تئاتر پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: کشور در حال حاضر از نظر رشد علمی از رشد بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این نرخ تا جایی است که در بین کشورهای کنفرانس اسلامی بیش از 52 درصد مقالات مربوط به کشور ایران و ترکیه بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی با اشاره به نتایج تحقیقی که در دانشگاه فردوسی انجام شده است خاطر نشان کرد: میزان پیشرفت علمی در کشور در هر 2 سال 2 برابر شده است که بنا به پیش‌بینی‌های انجام شده این روند تا 10 سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

علم‌الهدایی با تاکید بر نقش پارک‌های علم وفناوری در خودکفایی ملی بیان کرد: در واقع جایگاه پارک علم و فناوری در تبدیل دانش به فناوری است که ایده‌ها بتوانند به محصولات تبدیل شده و در بازار جهانی رقابت کنند.

وی ادامه داد: در این چرخه، شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی به عنوان مؤسساتی که ثروت خلق می‌کنند دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی در ارتباط با ضرورت تولید ثروت اذعان کرد: در تمام این فرآیندها مهم این است که بتوان رفاه اجتماعی را توسعه داد و در این راستا با توجه به تحریم‌های تحمیل شده شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه زیاد نظام قرار گرفته‌اند.

علم‌الهدایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 هزار شرکت دانش‌بنیان در دنیا وجود دارد یادآور شد: از این رقم 30 هزار شرکت در ایران وجود دارد که تعداد 2 هزار و 500 عدد آن در پارک‌های علم و فناوری دایر هستند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کارگزاری شرکت‌‌های دانش‌بنیان یادآور شد: لایحه این کارگزاری از طرف مجلس به دولت داده شده است که در آن برای مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی ادامه داد: برای رؤسای شرکت‌های دانش‌بنیان توضیحات لازم در مورد کارگزاری در همایش داده شده است.

علم‌الهدایی در ارتباط با اهم تبصره‌های موجود در این لایحه اظهار کرد: در این قانون آئین‌نامه رتبه‌بندی مؤسسات دانش‌بنیان ذکر شده است.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل می‌آورد تاکید کرد: این صندوق از اعتبارات خوبی برخوردار است و می‌تواند به صندوق پژوهش و فناوری مساعدت‌های خوبی ارائه دهد.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول