اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پارک فناوری قزوین:

شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین گفت: طبق هدفمندی و برنامه‌ریزی مسئولان مربوط باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان برنامه پنجم به 30 هزار شرکت در کشور برسد.

شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رجب‌پور در همایش آیین تجلیل از فعالان پژوهش شورای اداری استان قزوین که در آمفی‌تئاتر پارک علم و فناوری امام خمینی این استان برگزار شد، با بیان اینکه اکنون 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در ایران وجود دارد، اظهار داشت: این آمار باید طبق هدفمندی و برنامه‌ریزی مسئولان مربوط تا پایان برنامه پنجم به 30 هزار شرکت برسد.

وی با اشاره به اینکه 30 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین وجود دارد، افزود: با افتتاح ساختمان جدیدی در این پارک تا پایان سال‌جاری این آمار به 150 شرکت دانش‌بنیان در این استان می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث شده، ابراز داشت: این نهاد در راستای اجرای مصوبه کمیته فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر استقلال پارک‌های دانشگاهی فعالیت خود را شروع کرده است.

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین ادامه داد: پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین با دو معاونت فناوری و پشتیبانی به عنوان پایه‌های مدیریتی و چهار مرکز شامل مرکز رشد واحدهای فناوری، پارک علمی فرنگی کودک و نوجوان، مرکز ایده فرآیندپژوهی و کلینیک صنعت در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیون دانشجو در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: برخی رشته‌های این دانشجویان با نیاز صنعت جامعه به روز نیست که باید با توسعه فناوری از این رشته‌ها بهینه استفاده کرد.

رجب‌پور با بیان اینکه فرصت‌های شغلی در کشور محدود است، ادامه داد: با توسعه شرکت دانش‌بنیان جوانان و دانشجویان می‌توانند به کسب و کار مشغول شوند.

این مسئول کسب برتر رتبه‌های پژوهشگران استان قزوین در جشنواره فناوری شیخ بهایی در حوزه بهداشت و جشنواره کارآفرینی برتر را از جمله دستاوردهای علمی پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین عنوان و تصریح کرد: کسب رتبه دوم جشنواره خوارزمی از دیگر دستاوردهای این پارک است.

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین یادآور شد: پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین با دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی، شرکت‌های آب و برق، نیروی انتظامی و اداره کل صنعت و معدن و تجارت در راستای گسترش تعاملات تفاهمنامه‌ای منعقد کرده و در راستای این تفاهم‌نامه‌ها نیز گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارد، افزود: طرح شتاب‌گر ملی، طرح کالاهای استراتژیک و حیاتی در کشور توسط شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شود که باید برای تحقق این اهداف از این شرکت حمایت‌های مطلوبی صورت گیرد تا عرصه برای افزایش این طرح‌ها مهیا شود و روز به روز با افزایش تولید علم در کشور روبه‌رو شویم.

این مسئول در پایان از حضور استاندار قزوین، معاونان و مدیران استان قزوین و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در این همایش تشکر کرد و اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق را در بین دانشجویان، معلمان، دانش‌آموزان و اساتید ارتقا بدهیم تا علم و فناوری در این کشور دوچندان رشد یابد.

انتهای پیام/77009/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول