اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاستگذاری پارک‌های علم و فناوری استان‌های خراسان:

شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: عضو شورای سیاستگذاری پارک‌های علم و فناوری استان‌های خراسان گفت: تسهیلات پارک‌های علم و فناوری برای حمایت از طرح‌های پژوهشی به طرح‌‌هایی که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده باشند تعلق می‌گیرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، احمد باقرزاده پیش از ظهر امروز در همایش پژوهش و فناوری تولید‌محور در بشرویه اظهار کرد: از 15 سال گذشته در کشور جنبش نرم‌افزاری مطرح شده است که به معنای جنبش علمی و تامین زیرساخت‌های توسعه کشور از طریق علمی است.

وی پژوهش را بر سه دسته بنیادی، کاربردی و پژوهش توسعه‌ای تقسیم‌بندی کرد و ادامه داد: پژوهش توسعه‌ای سبب تولید محصول از دانش و تاثیر در چرخه اقتصاد و ایجاد اشتغال در کشور می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری پارک‌های علم و فناوری استان‌های خراسان افزود: پارک‌های علم و فناوری محیط مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق، توسعه صنایع و موسسات پژوهشی هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها به فعالیت‌های علمی و فناوری اشتغال دارند.

باقرزاده یادآور شد: 14 پارک علم و فناوری در بین استان‌های کشور تاسیس شده که پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی با وجود محرومیت و کمبود امکانات در بخش پژوهش و فناوری پیشگام است.

وی تصریح کرد: تسهیلات پارک‌های علم و فناوری برای حمایت از طرح‌های پژوهشی به طرح‌‌هایی که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده باشند تعلق می‌گیرد.

عضو شورای سیاستگذاری پارک‌های علم و فناوری استان‌های خراسان با بیان اینکه دفاتر مراکز رشد واحدهای فناوری در شهرستان‌ها دایر شده است، گفت: افراد صاحب‌ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد ارتباط با این مراکز رشد و ارائه طرح‌های پژوهشی از تمام حمایت‌های مالی، حقوقی، فنی و مشاوره‌های تخصصی برخوردار می‌شوند.

باقرزاده اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌های کشور تفاهم‌نامه منعقد کرده که در این ارتباط پژوهشگران می‌توانند از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/69006/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول