اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته وحدت صورت می‌گیرد

اجرای برنامه « گلی در غار حرا» در کانون پرورش فکری تویسرکان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورشی کودکان و نوجوانان تویسرکان از برگزاری طرح ویژه «گلی در غار حرا» در دهه فجر خبر داد و گفت: در ایام فجر برنامه ویژه هفته وحدت با فرازهایی از زندگی حضرت محمد (ص) برای کودکان اجرا می‌شود.

اجرای برنامه « گلی در غار حرا» در کانون پرورش فکری تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مریم خراسانی صبح امروز در جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در کتابخانه کانون پرورش کودکان و نوجوانان در شهرستان، با بیان اینکه بزرگداشت دهه فجر یادآور فداکاری و ایستادگی تاریخی ملت ایران در برابر ظلم کفر و طاغوت است، اظهار داشت: نشر و ترویج فرهنگ شهادت و جهاد در بین کودکان و نوجوانان امری واجب است که همه نهادها باید با هم‌اندیشی و همفکری اقدامی تأثیرگذار را آغاز کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان امروز با جنگی نرم و خاموش در قالب‌های متنوع و جذاب به میدان نبرد آمده‌ است، اذعان کرد: اشاعه ارزش‌های معنوی و آرمان‌های مقدس شهدا و امام(ره) در همه صحنه‌های شکل‌گیری انقلاب در لایه‌های مختلف جامعه نسل سوم و چهارم انقلاب راهکاری اثرگذار و موفق در خنثی‌سازی ناتوی فرهنگی است.

مدیر کانون پرورشی کودک و نوجوان شهرستان تویسرکان آگاهی‌بخشی رویدادها، روند پیروزی انقلاب و 34 سال مقاومت در برابر تهدیدها و تحریم‌های کشور در قالب کارهای فرهنگی و هنری را ساز و کاری قوی خواند و بیان کرد: نهادینه کردن ارزش‌ها و شریعت دین مبین اسلام در پیکره نسل آینده‌ساز ضامن سلامت اجتماع در هر عصر و زمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت دهه فجر بهترین فرصت برای آشناسازی و آمیختگی روح و جسم کودک و نوجوان با آرمان‌ها و اهداف امام(ره) و شهداست، تصریح کرد: کانون پرورشی کودکان و نوجوانان شهرستان تلاش دارد با استفاده بهینه از این فرصت، در همین این راستا برنامه‌های با محتوای غنی و هدفمند را در دهه باشکوه فجر اجرا کند.

خراسانی از برگزاری برنامه و طرح ویژه با عنوان «گلی در غار حرا» در دهه فجر خبر داد و افزود: با توجه به تقارن هفته وحدت و ایام پیروزی انقلاب برنامه ویژه هفته وحدت با ارائه فرازهای از زندگی حضرت محمد(ص) در طرح‌های زیبا و متفاوت برای کودکان در کانون اجرا می‌شود.

وی افزود: ساخت ماکت‌های رویدادهایی در خصوص روایت روند پیروزی انقلاب در مراکز کانون در شهر سرکان و تویسرکان در صحنه‌های مختلف برای کودکان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر کانون پرورشی کودک و نوجوان شهرستان تویسرکان عنوان کرد: فضاسازی لحظه ورود امام خمینی(ره) به کشور با ایجاد حال و هوای مناسب، ایجاد ایستگاه‌های ادبی، هنری، قصه‌گویی، روایت وقایع انقلاب و معرفی شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی بخشی دیگر از برنامه‌های ایام فجر در کانون است.

وی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا با عنوان «کوچ پرستوهای بهشتی» در مراکز کانون تویسرکان، سرکان، فرسفج و سیار روستایی فرسفج با حضور کودکان و مربیان انجام می‌شود.

خراسانی با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های نخستین شهدای انقلاب شهرستان، مسابقات ساخت آدم برفی، نقاشی روی برف در دهه فجر در کانون انجام می‌شود، اضافه کرد: در مراکز کانون در شهرهای تویسرکان سرکان و فرسفج و مراکز سیار روستایی جشن انقلاب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه ‌این روزهای با شکوه با هدف مشارکت همه کودکان به صورت غیر حضوری صورت می‌پذیرد، گفت: مسابقه نقاشی و ادبی، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و مطالب خواندنی از طریق ارسال کتاب به صورت پستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/89010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول