اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لزوم ساخت 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دلفان

خبرگزاری فارس: شهرستان دلفان به دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیاز دارد.

لزوم ساخت 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دلفان

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، امروزه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارد چراکه این مراکز مکان‌های امنی برای رشد و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

شهرستان دلفان با 145 هزار نفر جمعیت و بیش از 440 روستا تنها یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد.

در مرکز شهرستان دلفان با توجه به وسعت و جمعیت، این شهر نمی‌تواند تمام کودکان مناطق شهری را زیر پوشش قرار دهد.

به گفته برخی والدین، این کانون که در منطقه 24 متری طالقانی شهر دلفان واقع شده است، تنها می‌تواند به کودکان حاشیه غربی شهر خدمات‌رسانی کند و کودکان دیگر مناطق شهری نورآباد نمی‌توانند از برنامه‌های این کانون استفاده کنند.

آنان بعد مسافت و گستردگی شهر دلفان را از جمله عوامل عدم استفاده از تنها کانون شهر عنوان می‌کنند.

به گفته یکی از کارشناسان براساس استانداردهای لازم تنها در شهر دلفان باید سه کانون وجود داشته باشد و همچنین دانش‌آموزان روستایی نیز بتوانند از برنامه‌های کانون استفاده کنند.

روح‌الله رحیمی با اشاره به کارکردهای کانون اظهار داشت: این مراکز با عنوان مکمل فعالیت‌های تربیتی مدارس محسوب می‌شوند و در برنامه‌ریزی‌ها باید کانون‌ها در نزدیکی مدارس احداث شوند.

به گفته وی راه‌اندازی کانون‌ها با توجه به برنامه‌ها می‌تواند موجب شکوفایی و بروز خلاقیت در کودکان و نوجوانان شود.

وی ادامه داد: این مرکز می‌تواند نقش مهمی در پرورش فکری و روحی دانش‌آموزان داشته باشد و محل مناسب و مفیدی برای اوقات بیکاری دانش‌آموزان محسوب ‌شود.

در ادامه فرماندار دلفان نیز راه‌اندازی مراکز شماره‌های دو و سه کانون پرورش فکری در شهر دلفان را ضروری دانست و گفت: تنها مرکز شهر دلفان نمی‌تواند جوابگوی کودکان شهری باشد و تسریع در ساخت مراکز جدید ضروری است.

رضا دریکوند افزود: در سال‌جاری بیش از یک میلیارد ریال برای ساخت مرکز شماره دو دلفان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مشکل عمده احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو دلفان بحث زمین است که امیدواریم با تعامل و توافق شهرداری مشکل تأمین زمین آن حل شود.

در ادامه مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دلفان گفت: شهرداری دلفان اعلام آمادگی کرده زمینی را در منطقه خرم مسکن به مساحت 500 متر در اختیار این کانون جهت ساختمان شماره دو قرار دهد.

به گفته علی واثقی، براساس طرح‌های ساخت کانون باید یک‌هزار و 500 متر زمین وجود داشته باشد، تا 400 متر آن زیربنای ساختمانی قرار گیرد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم‌ترین وظیفه کانون‌ها را ارائه کتاب به کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: کانون‌ها بیش از 40 برنامه قرآنی، ادبی، فرهنگی، مذهبی و مناسبتی جهت کودکان و نوجوانان انجام می‌دهند.

وی یکی از عوامل عدم خدمت‌رسانی به روستاییان را نبود مینی‌‌بوس عنوان کرد و گفت: یکی از نیازهای ضروری شهرستان دلفان اختصاص مینی‌بوس جهت کتابخانه‌های سیار است که از این طریق می‌توان به کودکان و نوجوانان روستایی خدمت‌رسانی کرد.

این مسئول، امکانات و تجهیزات تنها کانون شهر دلفان را مناسب عنوان کرد و نیاز عمده شهرستان را گسترش کانون‌های فرهنگی-تربیتی دانست.

در ادامه شهردار دلفان نیز گفت: ما جهت طرح‌های فرهنگی اولویت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم و بر همین اساس شهرداری اعلام کرده که یک‌هزار و 500 متر زمین با کاربری آموزش فرهنگی در اختیار کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دهد.

حاجیعلی شیخی خاطرنشان کرد: درست است که زمین پیش‌بینی شده 500 متر مربع است، اما با توجه به قرارگرفتن در کنار یک بوستان می‌توان از فضای آن استفاده کرد.

==============

گزارش از سمیه فتحی

==============

انتهای‌پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول