اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد

ارتقای کانون پرورش استعداد پژوهشگری به کانون استعدادیابی طلاب

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: لازم است کانون پرورش استعدادهای پژوهشگری به کانون استعدادیابی حوزه علمیه ارتقا پیدا کند.

ارتقای کانون پرورش استعداد پژوهشگری به کانون استعدادیابی طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله هاشم حسینی‌ بوشهری عصر چهارشنبه در مراسم سالروز تأسیس کانون پرورش استعدادهای پژوهشگری طلاب اظهار کرد: بحث استعدادسنجی یا استعدادیابی در حوزه کمی با تأخیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فضای حوزه در سال‌های اخیر نسبت به گذشته متحول شده است گفت: استعدادهای خوب و درخشان دانشگاهی به دلیل جایگاه دینی و مذهبی گرایش به حوزه دارند ولی برخی اوقات به دلیل کمبود امکانات و ظرفیت محدود امکان پذیرش آنها وجود ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری تعیین شود تا به وسیله آن بتوانیم استعدادها را شناسایی و ارزیابی کرده و متناسب با استعداد طلاب و نیازهای فضای امروز گام برداریم.

وی عنوان داشت: امروز از روحانیت تنها در زمینه اداره مسجد انتظار نمی‌رود بلکه در سطوح مختلف مدیریتی از حوزه‌های علمیه انتظار است برای اداره نظام و جامعه اسلامی در عرصه گسترش و تبلیغ اسلام در سطح ملی و بین‌المللی گام بردارند.

حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت کانون پرورش استعدادهای پژوهشگری طلاب عنوان داشت: استعداد‌های تبلیغ، پژوهشگری و ... در طلاب وجود دارد بنابراین لازم است نام کانون به کانون استعدادیابی حوزه علمیه تغییر پیدا کند و سپس دوره‌هایی برای تعیین استعداد طلاب برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این کانون جزو واجبات کار ماست و به هیچ عنوان نخواهیم گذاشت تعطیل شود و همچنان زیر نظر ستاد باقی خواهد ماند ولی باید فعالیت‌های آن ارتقا پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: لازم است نیروهایی در حوزه تربیت شوند که در فضای فکری تأثیرگذار جامعه باشند.

وی عنوان داشت: بر اساس سخنی از پیامبر اکرم(ص) ظرفیت افراد مانند معادنی از طلا و نقره است بنابراین استعدادها نیاز به شناخت، کشف و دقت در برنامه‌ریزی دارند تا از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شوند.

*در زمینه گسترش علوم نمی‌توان به وضعیت موجود بسنده کرد

حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز گسترش علوم به گونه‌ای است که نمی‌توان به وضعیت موجود بسنده کنیم گفت: اکنون دامنه علوم بشری گسترش پیدا کرده است بنابراین در حوزه نمی‌توانیم به صورت تقلیدی از بزرگان گذشته اقدام کنیم و گسترش علوم اقتضا می‌کند استعدادهای جدیدی را کشف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخصصی شدن علوم نیاز است استعدادهای جدیدی وارد عرصه تخصصی شدن شده و در این زمینه لازم است از استادان با تجربه استفاده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان داشت: نداشتن اعتماد به نفس لازم در طلاب یکی از مشکلات دیگر است بنابراین باید با کشف استعداد طلاب اعتماد به نفس را در آنها تقویت کنیم.

انتهای پیام/78003/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول