اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندار بوشهر صورت می‌گیرد

اختصاص 1/5 میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: 1/5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مورد نیاز آموزش و پرورش به این نهاد اختصاص می‌یابد.

اختصاص 1/5 میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: این جدای از 2 میلیارد تومانی است که اخیرا به آموزش و پرورش اختصاص یافته است و طبق قانون هرگونه کمک و هدایایی به دستگاه‎‌های اجرایی به جز چند دستگاه از جمله آموزش و پرورش ممنوع است بنابراین در این زمینه مشکلی نداریم.

وی افزود: با توجه به کمبود کلاس‎های درس در سطح استان بوشهر، مدیر هر دستگاه اجرایی باید ساخت یک کلاس درس را متقبل شود و طبق زمانبندی پرداخت اعتبار و ساخت کلاس مشخص شود و این امر یک حرکت بسیار موثر در رفع کاستی‎ها در این عرصه به شمار می‎رود.

حسنوند بیان کرد: دستگاه‎های اجرایی که طبق قانون وسائط نقلیه خود را برای فروش به کمیسیون ماده دو معرفی می‎کنند می‎توانند این وسائط را به آموزش و پرورش دهند ضمن اینکه شناسایی اراضی دولتی قابل استفاده برای مدرسه‎سازی شناسایی شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: همه مدیران شناسایی و تعامل با خیرین مدرسه‎ساز داخل و خارج از استان را به عنوان یک مسئولیت شرعی و دینی بدانند و فرمانداران برای گرفتن کمک‎ از شرکت‎های دولتی و غیردولتی در استان همت کنند.

وی یادآور شد: دستگاه‎های خدماتی شامل آب، برق و گاز در سال 91 همه انشعابات خود به مدارس را رایگان ارائه کنند و هزینه این خدمات را با احتساب قانون 50 درصد تخفیف از معاونت‎های عمرانی و برنامه‎ریزی استانداری دریافت کنند و این دستگاه‎ها حق قطع خدمات خود در مدارس و همچنین سایر دستگاه‎ها را ندارند مگر اینکه مصوبه شورای تامین استان را در این زمینه گرفته باشند.

حسنوند اضافه کرد: تقویت بنیه علمی آموزش و پرورش یکی از مسائل مهم استان است و در ابعاد مختلف تلاش کردیم مسائل تربیتی، پرورشی، آموزشی، علمی، عمرانی و توسعه‎ای را در این زمینه مد نظر قرار دهیم.

استاندار بوشهر گفت: در بررسی‎های انجام شده مشخص شده است که نیاز آموزش و پرورش استان بیشتر از آن چیزی است که در نوسازی و آموزش و پرورش خلاصه شود و به مشارکت مردم و همه دستگاه‎های اجرایی در قالب یک حرکت بسیجی و جهادی نیاز دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته در معاونت برنامه‎ریزی نگاه حمایتی به آموزش و پرورش بوده است اما با توجه به شرایط بودجه‎ای کشور اعتبارات کافی برای این امر نداریم و قرار است در بخش‏های فرهنگی، ورزشی‏، هنری، تربیتی و اخلاقی به کمک آموزش و پرورش برویم.

حسنوند بیان کرد: در ساخت و ساز مدارس اقدامات موثری در استان بوشهر انجام شده اما نیاز استان خیلی بیشتر است و به دلیل گستردگی مناطق و با توجه به توسعه استان لازم است همه دستگاه‎ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی با تقدیر از فعالیت مجمع خیرین مدرسه‎ساز تاکید کرد: نباید در گوشه و کنار و حتی مرکز استان مدارسی باشند که دانش‎آموزان آن امنیت جانی، روانی، تحصیلی و علمی و آموزشی نداشته باشند و باید با بهره‎گیری از حمایت‎های شرکت‎های بزرگ سرمایه‎گذاری مستقر در استان آرامش را برای معلمان و محصلان فراهم کنیم.

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‎هایی در استان بوشهر است که باید به کمک آموزش و پرورش بیاید و یک بخش درآمدزایی مستمر به ویژه در حوزه تربیتی و پرورشی پیش‌بینی شود و زیرساخت‎های دینی دانش‎آموزان از این محل تامین گردد.

وی اظهار داشت: باید از تجارب استان‎های دیگر در این زمینه بهره ببریم و خیرانی در کشور فعالیت می‎کنند که نقطه جغرافیایی برای آنها ملاک عمل نیست ضمن اینکه مراقب باشیم در ساخت و سازها متوقف نشویم و با عبور از تجهیزات به تقویت بنیه علمی دانش‎آموزان بپردازیم و ساخت اماکن جانبی آموزش و پرورش باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

حسنوند خاطرنشان کرد: اقدام رسانه‎ها و مطبوعات در اطلاع‌رسانی مشفقانه و ناصحانه قالب تقدیر است که به جای سنگ‎اندازی و نقدهای نابه‌جا مشکلات را شفاف‌سازی می‎کنند و هدف ما نیز در بیان مشکلات سیاه‎نمایی اقدامات نیست بلکه به دنبال ارائه راهکارهای کاربردی و اتخاذ تصمیمات اساسی در این حوزه هستیم.

وی با تاکید بر هوشمندسازی همه مدارس استان بوشهر گفت: باید بهترین تجهیزات پرورشی در اختیار دانش‎آموزان قرار گیرد تا شبیخون فرهنگی و اقدامات نرم دشمنان در این عرصه نتواند آنان را تهدید کند و این امر به عنوان یک اولویت اساسی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار بوشهر یادآور شد: ظرف دو ماه آینده حداقل دو میلیارد تومان برای تامین تجهیزات در اختیار آموزش و پرورش قرار می‎گیرد و برخی پروژه‎ها نیز به منظور تسریع با رعایت قانون و ترک تشریفات اجرا می‎شوند.

وی ادامه داد: اعتبارات پروژه‎های آموزش و پرورش سفر مقام معظم رهبری به کنگان 100 درصد تخصیص یافته و تا بهمن‎ماه به بهره‎برداری می‎رسند ضمن اینکه اعتبارات 100 درصدی پروژه‎های دیگری که تا بهمن و اسفند آماده بهره‎برداری شوند نیز تخصیص داده می‎شود.

حسنوند افزود: همه کسانی که راهکار، طرح و پیشنهادی دارند تحت عنوان نهضت مدرسه‎سازی ارائه کنند و به عنوان بسیج سازندگی در ساخت و ساز و تجهیز مدارس اجرا کنیم.

انتهای پیام/66007/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول