اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسکن:

ارتقای جایگاه آموزش و پرورش مطالبه به حق مردم است

خبرگزاری فارس: فرماندار بردسکن گفت: آموزش و پرورش باید بدون حب و بغض‌های سیاسی نقدهای منصفانه را بپذیرد و به مطالبات به حق مردم در بحث ارتقای جایگاه آموزشی و علمی شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ارتقای جایگاه آموزش و پرورش مطالبه به حق مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمداسماعیل یعقوب‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: بحث تعلیم و تربیت یکی از ویژگی‌های ممتاز آموزش و پرورش است و در واقع آموزش و پرورش دانشگاه انسان‌سازی است که در آن بحث تعلیم و تربیت بیان می‌شود و معلمین نیز مهندسان و معمارهایی هستند که در این سنگر مشغول به فعالیت هستند.

یعقوب‌زاده افزود: آموزش و پرورش باید در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش با توجه به سند تحول بنیادین بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند از لحاظ آموزشی فضاهای مناسب و در بحث آموزش نیز زمینه روش‌های نوین تدریس را فراهم کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش بردسکن اجرای طرح 3-6-6 را در آموزش و پرورش یک طرح مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: اگر چه این طرح برای اولین سال در کشور اجرا شده ولی با کمترین تنش این مهم در کشور و شهرستان اجرایی شد.

یعقوب‌زاده بر ارتقای رتبه‌های شهرستان در حوزه قرآن، پرورشی، آموزشی و کنکور سراسری تاکید کرد و گفت: شهرستان بردسکن به اعتقاد من تاکنون در حوزه رتبه‌های علمی درخششی در سطح کشور و استان نداشته است.

فرماندار بردسکن بر فعال کردن کمیته‌های زیرمجموعه شورای آموزش و پرورش تاکید کرد و از مجموعه آموزش و پرورش خواست در این ارتباط آسیب‌شناسی کنند و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان به مسایل و مشکلات فراروی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بردسکن از لحاظ اعتباری با مشکلاتی مواجه است و دستگاه‌های خدماتی برق و گاز و به‌ویژه آب به‌خاطر مطالبات خود از آموزش و پرورش با بیل و کلنگ به سراغ مدارس می‌روند و تهدید به قطع آب می‌کنند.

رضا علی‌نژاد مدیر اداره آموزش و پرورش افزود: امسال آموزش و پرورش بردسکن از لحاظ مالی با کمبود اعتبار مواجه است.

وی به بدهی 45 میلیون تومانی آموزش و پرورش به اداره آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: در این ارتباط ادارات آب، برق و گاز برای وصول مطالبات خود برگ اخطاریه صادر کردند.

وی از امام جمعه و فرماندار خواست در این ارتباط مکاتباتی را انجام دهند تا بیش از این ادارات آب، برق و گاز به آموزش و پرورش فشار وارد نکنند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به وضعیت تنها اردوگاه این شهرستان در منطقه به‌نام اردوگاه شهید بهاری اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه این اردوگاه فاقد لوله‌کشی آب است برای آبرسانی به این مجموعه 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است که می‌طلبد مسئولان استانی به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

علی‌نژاد در ادامه به برگزاری امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان، طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی و یادواره 15 شهید اطلاعات و عملیات، تخریب‌چی و غواص این شهرستان اشاره کرد و در این ارتباط که تمام شهدا، دانش‌آموز و فرهنگی بوده‌اند، مطالبی را بیان کرد.

امام جمعه بردسکن در ابتدای جلسه شورای آموزش و پرورش بردسکن با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) بر اهمیت تعلیم و تربیت و فراگیری دانش تاکید کرد و در این ارتباط مطالبی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی افزود: مشکلات فراروی شهرستان را می‌توانیم با تعامل و اتحاد و بدون حب و بغض‌های سیاسی با یاری خداوند مرتفع کنیم.

وی گفت: به‌رغم تلاش دشمنان که نظام اسلامی را از پیشرفت باز می‌دارند اما به حول قوه‌الهی ایران اسلامی با وجود دانشمندانی در حوزه‌های مختلف به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و دشمنان را خار و ذلیل خواهد کرد.

امام جمعه بردسکن گفت: نباید بعد از گذشت 33 سال از انقلاب در کشور بی‌سوادی وجود داشته باشد بلکه باید تلاش کنیم که جشن پایان بی‌سوادی را در کشور برگزار کنیم و برنامه‌های مدونی نیز برای تثبیت باسوادی افراد توسط نهضت سواد‌آموزی انجام شود.

انتهای پیام/70008/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول