اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد؛

مسائل و مشکلات آموزش و پرورش بافق بررسی شد

خبرگزاری فارس: مشکلات و مسائل مربوط به آموزش و پرورش بافق در نشستی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونان، رئیس آموزش و پرورش بافق، رئیس آموزش و پرورش بهاباد و جمعی از فرهنگیان این دو شهرستان بررسی شد.

مسائل و مشکلات آموزش و پرورش بافق بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، محمدکاظم رحیمی‌نژاد در این نشست با بیان اینکه کشور در مقطع حساسی قرار گرفته است با گرامیداشت 12دی سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به یزد، به نقش معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: تفکر محوری و اندیشه‌ورزی اگرچه کار بزرگی است اما دست یافتنی است چرا که معلمان با قشری سرو کار دارند که فطرتی پاک دارند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی ضرورت یک جامعه اسلامی است، افزود: جامعه‌ای که قرار است خودش مشکلات را در همه حوزه‌ها حل کند باید به اصول اخلاقی پای‌بند باشد و آن را به نسل آینده کشور انتقال دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ترویج واقع‌نگری در جامعه بیان داشت: اگر معلمان به این وظیفه خطیر خود به درستی عمل کنند و آن را به نسل جدید آموزش دهند بی‌شک شاهد موفقیت‌های بسیاری در جامعه خواهیم بود.

رحیمی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان با هجمه سنگین فرهنگی و اقتصادی وارد جنگ با نظام شده‌اند تصریح کرد: برای ایستادگی و ثابت کردن اقتدار کشور اسلامی باید در حوزه دانش‌آموزی با جدیت قدم برداشت و حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در این زمینه حرف‌های خوبی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: موفقیت‌های علمی و فرهنگی در حوزه تعلیم تربیت مرهون زحمات معلمانی است که خدمت برای آنان ریشه در افکار و اعتقادات آنان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: هر کجا که معلمان عزمی جدی را به کار برده‌اند، یاری خداوند همواره همراه آنان بوده و این یک باور دینی است که باید پرورش داده شود.

وی خاطر نشان کرد: با آنکه در زمینه‌های عمرانی و تدارکات در حال حاضر با مشکلاتی روبه‌رو هستیم ولی تمام تلاش این بوده که حوزه پرسنلی به روز نگه داشته شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق نیز دراین نشست با تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و هیئت همراه و رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهاباد و مدیران مجموعه همجوار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش بافق پرداخت و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در سطح مدارس شهرستان بافق امیدواریم با همکاری و هماهنگی مدیران گامی مهم در راستای تحقق اهداف عالیه تعلیم و تربیت برداریم.

محمود خواجه همچنین به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: با گذر این مرحله و تحمل سختی‌ها، شاهد شکوفایی و پیشرفت خوبی برای فرزندان این جامعه خواهیم بود.

در ابتدای این نشست چند نفر از مدیران در مقاطع مختلف تحصیلی مختلف به نمایندگی از سایرین به مشکلات و مسائل مربوط به آموزشگاه‌ها و معلمان شهرستان بافق پرداختند که مدیرکل آموزش و پرورش قول پیگیریی داد.

هوشمندسازی مدارس و ادامه روند اجرای آن در مدارس، مسائل آموزش مدیران، کمبود وسایل آموزشی در مدارس و هنرستان کار و دانش، توجه به بخش خیری در شهرستان، مشکلات برخی از پرسنل اداره و ... از مهم‌ترین مسائلی بود که در این جلسه مدیران منتخب به آن اشاره کردند و خواستار رفع آن شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش در این سفر از مدارس شهید چمران، پیام، شهید اکرمی و شاهد نور بازدید و از نزدیک مسائل آموزشی، تربیتی، اداری، ورزشی و مالی مدارس را بررسی کرد و ضمن دیدار و گفت‌وگو با معلمان و اولیا، از دانش آموزان برتر این مدارس تقدیر کرد.

رحیمی‌نژاد همچنین با حضور در جمع دانش‌آموزان شاهد نور در سخنان کوتاهی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) دانش آموزان را به توجه خاص به اقامه نماز سفارش کرد.

در جریان بازدید مدیرکل از دبستان شاهد نور که فرماندار و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان نیز حضور داشتند، دانش آموزان با اجرای سرود و قرائت دکلمه، 12 دی سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان یزد را گرامی داشتند.

همزمان با  بازدید مدیرکل آموزش و پرورش، 20 نفر از مدیران شهرستان بهاباد نیز در قالب 20 گروه بازدیدی از کلیه مدارس بافق بازدید کردند.

انتهای پیام/2464/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول