اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر الوند:

نگاه بنیادی به آموزش و پرورش ضامن رشد فرهنگی جامعه است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر الوند گفت: نگاه بنیادی به آموزش و پرورش ضامن رشد فرهنگی جامعه است.

نگاه بنیادی به آموزش و پرورش ضامن رشد فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خمسه در جلسه شورای آموزشی شهرستان البرز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: آموزش و پرورش سازمانی با تأثیرگذاری کامل در امر فرهنگ، تربیت و دانش جامعه است و باید به آن نگاه بنیادی داشت.

وی آموزش و پرورش را بیت‌الغزل دوران بعد از انقلاب معرفی و تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش یک مولد بوده و مصرفی نیست و در آموزش و پرورش باید حرف نو و ایده‌های نو داشت و آن‌ها را در جامعه و فضای آموزشی پیاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر الوند خاطرنشان کرد: همانطور که هزینه‌کردن در امور عمرانی شهر وظیفه شهرداری و شورای اسلامی شهر است، کمک به مسائل آموزشی شهر و شهرستان نیز باید مورد توجه این دو نهاد وابسته به عموم مردم قرار گیرد.

خمسه با اشاره به هوشمندسازی مدارس شهرستان البرز عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر الوند آمادگی این را دارد که کمک‌های مالی شایانی در زمینه هوشمندسازی مدارس انجام دهند.

وی در خصوص مشکلات مدارس و گرفتاری‌های مدیران مدارس ابراز داشت: مدیران مدارس به جای داشتن دغدغه‌های آموزشی و تربیتی، درگیر مشکلات مالی نظیر پرداخت قبوض مصرفی آب، گاز و برق هستند.

عضو شورای اسلامی شهر الوند ادامه داد: در بسیاری از مدارس، مدیران و هیئت امنای مدارس زیر فشارهای مالی ناشی از هزینه‌های بالای مصرف آب، گاز و برق هستند که این مشکل از بهبود و رشد و توسعه مسائل آموزشی و تربیتی می‌کاهد.

این مسئول در خصوص راهکارهای حل این معضل اذعان داشت: چنانچه در مجلس شورای اسلامی مطرح شود که معافیت پرداخت برق، گاز و آب مدارس و نیز مساجد صورت گیرد، می‌توان گفت تصویب این طرح در راستای افزایش چشم‌گیر جایگاه علم و تربیت در مدارس نقش مؤثری خواهد گذاشت.

وی در پایان متذکر شد: امید است با موافقت با این موضوع، دغدغه مالی مدیران مدارس کاسته شود و به تبع آن کیفیت آموزش و مسائل تربیتی بهبود یابد.

انتهای پیام /77007/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول