اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد کرمان تاکید کرد

استفاده از ظرفیت دانشگاه برای رفع مشکلات اجتماعی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد کرمان گفت: لازم است تا از ظرفیت بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برای پیگیری و رفع مشکلات اجتماعی استفاده شود.

استفاده از ظرفیت دانشگاه برای رفع مشکلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمدالله منظری‌توکلی در نشست با مسئولان دستگاه قضائی استان کرمان با اشاره به همکاری حدود 600 عضو هیئت علمی و همچنین ثبت بیش از شش اختراع در واحد کرمان طی یک سال گذشته اظهار داشت: لازم است تا از این ظرفیت بسیار خوب در سطح دانشگاه برای پیگیری و رفع مشکلات اجتماعی استفاده شود.

وی بیان داشت: برای این منظور باید با سوق دادن طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های مقاطع دکترای و ارشد در این مسیر راه را برای بررسی علمی مشکلات و پیامدهای آن هموار کنیم. ‌

منظری‌توکلی با اشاره به رویکرد جدید ریاست عالیه دانشگاه مبنی بر رفع مشکلات فرهنگی و اسلامی شدن دانشگاه افزود: با توجه به دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها مبنی بر اصلاح روش زندگی دانشگاه آزاد ‌کرمان اقدام به راه‌اندازی مرکز مشاوره دانشجویی، به صورت تمام وقت و رایگان‌ با همکاری اساتید برجسته استان کرمان کرده است، زیرا اعتقاد راسخ داریم همواره پیشگیری بهتر از درمان است.

حمید خالقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در این نشست خواستار استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت دانشگاه آزاد‌ برای انجام کارهای پژوهشی پیرامون مشکلات اجتماعی شد.

حجت‌الاسلام‌ علی توکلی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز با تقدیر از فعالیت‌های دانشگاه آزاد‌ اظهار داشت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه پیداکردن راهی برای پیشگیری از معضلات است.

وی با اشاره به ورود تعدادی از جوانان این کشور در قالب دانشجو به دانشگاه افزود: مباحث و طرح‌های پژوهشی که در قالب این تفاهم‌نامه‌ها اجرایی می‌شوند، باید کاربردی بوده و مشکلات را ریشه‌یابی و رفع کنند. 

توکلی اخلاق را حلقه مفقوده جامعه دانسته و تصریح کرد: قانون و مجریان قانون در اغلب موارد بسیار خوب عمل می‌کنند، اما به دلیل کاهش ارزش‌های اخلاقی شاهد گسترش جرائم است. 

وی با اشاره به بستر خوب و مناسب دانشگاه کارآیی آن را در حوزه پیشگیری و فرهنگ‌سازی بسیار مهم توصیف کرد و ابراز داشت: حضور مسئولان دادگستری باید بسیار پررنگ‌تر شود، زیرا معتقدیم که برخورد و صحبت‌های مستقیم و بی‌واسطه با دانشجویان پیرامون مسائل و معضلات اجتماعی بسیار مثمرثمر بوده و حیاتی است. 

به گزارش فارس در جلسه مشترک روسای دادگستری استان کرمان و دانشگاه آزاد‌ واحد کرمان دو طرف با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک بر انجام فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی پیرامون معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه تاکید کردند. 

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول