اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران خبر داد

امضای تفاهم‌نامه اقتصادی مازندران با ترکیه

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران از امضای تفاهم‌نامه اقتصادی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با هیئت‌های سرمایه‌گذاری ترکیه خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه اقتصادی مازندران با ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران، محمود شعبان‌زاده در هفدهمین جلسه این مرکز با هیئت‌های سرمایه‌گذاری Dagusan A.S. و Baytas A.S ترکیه در زمینه‌های راه و ترابری، ساخت‌وساز و هتل‌سازی، گردشگری، انرژی، فرودگاه و حمل و نقل هوایی تفاهم‌نامه اقتصادی امضا کرد.

شعبان‌زاده با ارائه گزارش کاملی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان در زمینه‌های تله کابین کلاردشت، منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، شرکت آب و فاضلاب شهری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرودگاه‌های استان، یکی از عوامل مهم در توسعه و پیشرفت اقتصادی استان را تامین منابع مالی از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی F.D.I برشمرد.

وی اظهار داشت: استان مازندران به دلیل نزدیکی به مرکز و برخورداری از شبکه حمل و نقل جامع شامل حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی و دارا بودن بنادر فعال و نیروی آماده به کار فراوان، یکی از استان‌های مستعد در زمینه توسعه صنعت به شمار می‌رود.

نایب رئیس مرکز خدمات استقرار صنایع مختلف به ویژه صنایع تبدیلی به دلیل تولید گسترده محصولات خام کشاورزی، دامی، شیلات و آبزیان را از مزیت‌های استان برشمرد.

به گزارش فارس، این جلسه منجر به امضاء چهار تفاهم‌نامه اولیه به منظور بررسی دقیق پروژه‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده بین سرمایه‌گذاران و به ترتیب شهرداری کلاردشت برای طرح سرمایه‌گذاری تله کابین کلاردشت، آب و فاضلاب شهری برای پروژه سرمایه‌گذاری فاضلاب شهری شهرهای قائمشهر، آمل و فریدونکنار و تامین آب شرب تنکابن، عباس‌آباد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پروژه سرمایه‌گذاری احداث هتل 5 ستاره با برند ترک و در نهایت با اداره کل فرودگاه‌ها برای طرح توسعه فرودگاه‌های ساری و رامسر (ساختمان مرکزی و ترمینال) شد.

انتهای پیام/86018/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول