اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد 5 هزار شغل صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه شرکت سرمایه‌گذاری قدر با استانداری کرمان

خبرگزاری فارس: شرکت سرمایه‌گذاری قدر با استانداری کرمان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرد.

امضای تفاهم‌نامه شرکت سرمایه‌گذاری قدر با استانداری کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، شرکت سرمایه‌گذاری قدر وابسته به بنیاد تعاون ناجا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، انرژی پاک و کشاورزی با استانداری کرمان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرد.

استاندار کرمان اظهار داشت:‌ امضای این تفاهم‌نامه در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در استان کرمان به ویژه سیرجان و محدوده کویر است و شرکت سرمایه‌گذاری قدر موظف است در مدت زمان کوتاه 5 هزار شغل ایجاد کند.

اسماعیل نجار افزود: در یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه مقرر شد که شرکت سرمایه‌گذاری قدر در بخش معدن از استخراج ماده معدنی تا فولاد سرمایه‌گذاری کند.

وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد، شرکت سرمایه‌گذاری قدر در 20 درصد هزینه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان مشارکت داشته باشد تا اجرای این طرح سرعت بیشتری بگیرد.

نجار ابراز داشت: شرکت سرمایه‌گذاری قدر در 30 درصد طرح فاضلاب شهر سیرجان نیز همکاری می‌کند که در این راستا از پسماند آب این فاضلاب استفاده می‌کند.

وی گفت: یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه این است که شرکت‌های هلدینگ بنیاد تعاون ناجا که در استان کرمان سرمایه‌گذاری می‌کنند حساب‌های بانکی خود را در استان ایجاد کنند.

استاندار کرمان عنوان کرد: نکته دیگری که باید شرکت سرمایه‌گذاری به آن توجه داشته باشد، رعایت محیط زیست است.

نجار با بیان اینکه این شرکت به صورت سطح مواد معدنی را برداشت می‌کند، گفت: مقرر شد تا بعد از برداشت مواد معدنی شرکت سرمایه‌گذاری نسبت به غنی کردن خاک و ایجاد باغ در این مکان‌ها اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد تا این شرکت پنج درصد از درآمد به دست آمده از فعالیت خود را در زمینه اکتشاف و توسعه هزینه کند.

نجار گفت: استان کرمان هم موظف شد تا جایی که این شرکت می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، زمین و امکانات در اختیار آنها قرار دهد.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا استان در بحث تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز این شرکت کمک کند.

نجار ابراز داشت: ایجاد 5 هزار فرصت شغلی در مرحله نخست کاری این شرکت قرار دارد و در مراحل بعدی نیز به همین تعداد شغل ایجاد می‌شود.

وی در مورد میزان سرمایه‌گذاری این شرکت در استان کرمان خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه رقم بالایی است، زیرا برای ایجاد یک کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره 300 میلیارد تومان نیاز است که به همین دلیل میزان سرمایه‌‌گذاری شرکت در پایان کار مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ 2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول