اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات وزارت بهداشت:

4 درصد مقالات برتر دنیا در اختیار پژوهشگران ‌پزشکی ایران است‌

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزا‌رت بهداشت گفت: تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی به خاطر رشد اعضای هیئت علمی نیست بلکه تعداد پژوهشگران این دانشگاه در کشور رشد یافته و شاهد رشد بهره‌وری در بخش سلامت هستیم.

4 درصد مقالات برتر دنیا در اختیار پژوهشگران ‌پزشکی ایران است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مصطفی قانعی پیش ‌از ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر جشنواره طبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در کشور ما در 11 ماهه سال‌ جاری حدود 20 هزار تولید علم اتفاق افتاد و 4 دهم درصد از مقالات برتر دنیا در اختیار پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کشور قرار دارد.

وی با اشاره به رتبه برتر کشور در منطقه در تولید علم تصریح کرد: اگر بخواهیم مورد توجه امام صادق (ع) باشیم باید در تولید علم رتبه اول دنیا باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان در ادامه اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی وزارت بهداشت را ناشی از برنامه‌ریزی دقیق و مدون در این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر رتبه پزشکی ایران در جهان از عدد 25 به 18 رسید.

وی با اعلام اینکه علوم سلامت در کشور با داشتن 50 دانشگاه در برابر 2 هزار و 500 مؤسسه آموزش عالی سایر بخش‌ها رتبه نخست را به خود اختصاص داد بیان داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تنها 5 درصد دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص دادند.

قانعی با بیان اینکه 95 درصد ظرفیت‌های علمی کشور متعلق به سایر بخش‌های علمی در کشور است تاکید کرد: اگر سایر دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه علوم پزشکی تولید علم داشتند در حال حاضر ایران رتبه برتر علمی در جهان را به خود اختصاص می‌داد.

وی در ادامه به حضور فعال دانشجویان در تولید علم اشاره کرد و گفت: حضور دانشجویان در تولید علم نشان‌دهنده این است که آینده ما در تولید علم نیز درخشان است و کمیته پژوهشی دانشجویی تولید علم می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای دستیابی ایران به رتبه‌های بالای علمی در جهان خاطر نشان کرد: در سال 2018 ایران به رتبه چهارم دنیا در علم پزشکی می‌رسد و این برای دشمنان ایران اسلام مشکل ایجاد می‌کند.

وی در ادامه به موضوع تولید دارو در کشور اشاره کرد و گفت: 97 درصد تولید دارو کشور در داخل تولید می‌شود.

قانعی با انتقاد از برخی افراد که بیان می‌کنند تولید مقالات چه تاثیری برای کشور دارد و حتی این موضوع را نزد مقام معظم رهبری مطرح کردند بیان داشت: کسانی که اینگونه مسائل را برای تولید مقالات مطرح می‌کنند از مسائل علمی اطلاع دقیقی ندارند و این افراد بهتر است اگر در مورد مسائلی آگاهی ندارند سکوت اختیار کنند.

وی اضافه کرد: تولید مساوی با تولید فناوری است.

این مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی به خاطر رشد اعضای هیئت علمی نیست بلکه تعداد پژوهشگران این دانشگاه در کشور رشد یافت و شاهد رشد بهره‌وری در بخش سلامت هستیم.

انتهای پیام/86004/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول