اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم خبر داد

بهره‌برداری از 25 معبر اصلی قم تا سال آینده

خبرگزاری فارس: شهردار قم از افتتاح و بهره‌برداری 25 معبر اصلی شهری با رده عملکردی شریانی شهری در خردادماه سال 92 خبر داد.

بهره‌برداری از 25 معبر اصلی قم تا سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در جلسه تدوین کلیات طرح پروژه عظیم نهضت تکمیل شبکه معابر اصلی شهر قم که با حضور ذاکریان رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم و معاونین و مدیران شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: این اقدام با هدف بهبود عبور و مرور شهری و کاهش زمان سفر و همچنین رفع تنگناهای شهری انجام می‌شود.

وی افزود: تصویب کلیات دستورالعمل تکمیل شبکه معابر در سطح مناطق هشت گانه شهرداری کلانشهر قم در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت(س) و دسترسی آسان به هسته مرکزی شهر و راه‌های مواصلاتی استان است.

شهردار قم با اشاره به پیش‌بینی طول 48 کیلومتری در این محورهای مواصلاتی در سطح شهر قم اذعان داشت: پس از تدوین اهداف کلی طرح، آسیب‌شناسی لازم در خصوص رفع تنگناها و محدودیت‌ها مدنظر قرار گرفت و با توجه به امکانات و قابلیت‌ها نسبت به تدوین برنامه‌های اصلی و تعریف پروژه‌ها اقدام کردیم.

دلبری نیل به تحقق اهداف مطالعات طرح جامع حمل و نقل و مطالعات طرح تفصیلی، ساماندهی بافت‌های فرسوده، توزیع یکنواخت ترافیک معابر و کاهش ترافیک را از اهداف کلی این طرح برشمرد و تصریح کرد: در گذشته انجام پروژه‌های عمرانی در مجموعه‌های مختلف شهری بعضاً ناهماهنگ و غیرمتمرکز بوده که با تصویب این طرح اجرای پروژه‌های عمرانی با برنامه و طبق جدول زمانی و cpm‌ های مربوطه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود قابل توجه منابع مالی مکفی، مشکلات گریبان‌گیر استملاک و زمان‌بر بودن فرآیند انجام مطالعات تملک افزود: باید به دنبال برنامه و راهکارهایی بود که کمترین هزینه تملک و ساخت را داشته و به برنامه‌های پیش رو از جمله توزیع یکنواخت خدمات در بین مناطق هشت گانه برسیم.

شهردار قم افزود: در این طرح چهار رینگ مرکزی، میانی، کمربندی و یادگار امام تعریف شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها مشکلات ترافیکی شهر مرتفع خواهد شد.

وی وجود نیروها و کارشناسان خلاق، توانمند و مستعد را در بدنه شهرداری قم به عنوان اصلی‌ترین عامل برای تحقق‌پذیری اهداف کلان‌شهری برشمرد و افزود: تکمیل و تصویب مطالعات شبکه معابر در طرح‌های جامع تفصیلی و حمل و نقل و ترافیک توسط کارشناسان برای افق بلند مدت شهر قم دیده شده و مشخص شدن اولویت‌های احداث بر اساس نقش و جایگاه معابر انجام شده است.

دلبری با اشاره به اقدامات گسترده کارشناسی صورت گرفته در این طرح که چیزی جز انجام یک کار منسجم، مدون و هماهنگ در سایه تحقق‌پذیری و دستیابی به اهداف عالیه شهرداری قم نبوده است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح کارگروهی متشکل از معاونین و مدیران شهرداری به منظور پیگیری امور تشکیل و به صورت هفتگی و مداوم تا حصول نتیجه این جلسات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول