اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل:

شهرداری طرح جامع هدایت آب‌های سطحی را تدوین کرده است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شهرداری اردبیل طرح جامع هدایت آب‌های سطحی و جمع‌آوری آنها را در دستور کار قرار داده و در این زمینه توانسته است برنامه‌ریزی منسجمی را داشته باشد.

شهرداری طرح جامع هدایت آب‌های سطحی را تدوین کرده است

جواد زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که با فرهنگ شهر‌نشینی مغایرت دارد هدایت کردن فاضلاب‌ها و پساب خانگی به کوچه و محیط بیرونی شهر است که جلوه‌ای نامناسب و سیمایی زشت به شهر می‌دهد.

وی گفت: این هدایت نامطلوب سبب می‌شود تا آسفالت تخریب شده و کانیوی اکثر محلات دچار تخریب شده و بازسازی آنها نیز نیازمند جذب اعتبارات و تخصیص منابع بیشتر خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: در عصر معاصر جای تاسف است که عده‌ای از خانواده‌ها سعی می‌کنند پساب خانگی خود را به خارج از خانه‌ها سرازیر کنند در حالی که این اقدام به امکانات عمومی خسارتی هنگفت وارد می‌کند.

زنجانی گفت: علاوه بر وارد کردن خسارت به شهرداری به اموال عمومی نیز خسارت وارد می‌شود که در حقیقت خسارت به حق و حقوق عموم مردم است و چنین حرکتی دور از شأن فرهنگ و ارزش‌مداری این ملت است که در فرهنگ مردم اردبیل نیز چنین حرکتی مذموم شمرده شده است.

این مسئول بیان داشت: اینکه خانواده‌ها آب‌های نامناسب و پساب خانگی و فاضلاب آشپزخانه‌ها و مواد شستشوی خود را به بیرون از خانه ساری و جاری سازند نه تنها گله‌مندی ساکنین محلات را زمینه‌ساز شده بلکه در فصول گرم سال به آلوده شدن منطقه به بوی تعفن نیز منجر می‌شود که بهتر است شهروندان در این زمینه دقت و مراقبت لازم را داشته باشند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: جای گلایه است که شهروندان به جای استفاده از فاضلاب شهری و سرازیر کردن پساب خانگی خود به چاه‌ها و فاضلاب‌های تعیین شده اقدام به هدایت این آب‌ها و مواد غیر‌ضرور به کوچه‌های شهر می‌کنند تا از سایر شهروندان نیز سلب آسایش صورت گیرد.

زنجانی به خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با لوله‌کشی مناسب به چاه عمیق و یا فاضلاب این پساب و فاضلاب خانگی خود را به داخل فضاهای تعیین شده هدایت کنند تا بیشتر از این با مشاهده چنین اوضاع و احوال در کوچه‌ها و معابر شاهد نابسامانی اوضاع بهداشتی محلات نباشیم.

وی ادامه داد: کانیوهای شهری و جوی‌های آب برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است و ظرفیت آنها به گونه‌ای نیست که آب باران و پشت بام خانه‌ها و یا برف حیات و منازل مردم و پساب و فاضلاب آنها در این تاسیسات دایر شده هدایت شود که به همین دلیل سعی کردیم در سطح شهر ضمن رعایت اصول شهری به گونه‌ای با افراد متخلف نیز برخورد کنیم.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت:‌ این اصولی نیست که همشهریان آب باران و برف پشت بام و حیات منزل خود را در کمال بی‌احتیاطی به بیرون از منازل هدایت کنند چرا که این امر موجب خسارت زدن به چهره زیبای شهر و محیط می‌شود.

وی گفت: با رایزنی‌های انجام شده قرار است شبکه بهداشت در کنار شهرداری مراقبت لازم را در این زمینه انجام دهد.

زنجانی بیرون ریختن پساب‌های خانگی را زمینه‌ساز آلودگی و رواج برخی بیماری‌های واگیر‌دار به ویژه در فصل تابستان اعلام کرد و افزود: ما در مدیریت کلان شهری سعی کردیم چنین عیب‌ و ایرادات را به صورت دقیق و همه جانبه مورد بررسی قرار داده و به دفع و رفع آنها اقدام لازم را انجام دهیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌ها در این حوزه به ویژه جمع‌آوری و دفع بهداشتی پساب‌های شهری و دیر اجرا شدن شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهری نیز اذعان داشت: اگر همه مناطق شهری به این شبکه متصل شوند دیگر معایب و مشکلات به وجود آمده نیز برطرف خواهند شد.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول