اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف قزوین خبر داد

برپایی نمایشگاه وقف و احسان ماندگار در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برپایی نمایشگاه وقف و احسان ماندگار به مناسبت هفته وقف در قزوین خبر داد.

برپایی نمایشگاه وقف و احسان ماندگار در قزوین

حجت‌الاسلام رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: نمایشگاه وقف و احسان ماندگار به مدت هفت روز به مناسبت هفته وقف در امامزاده حسین (ع) قزوین دایر است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه وقف و احسان ماندگار از نخستین روز هفته وقف به مدت هفت روز در امامزاده حسین (ع) با تلاش هیئت‌ امنا و متولیان وقف برپا می‌شود، عنوان کرد: در این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ وقف بروشور، عکس و کتابچه بین مردم توزیع می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه وقف و احسان ماندگار از برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل وقف و امور خیریه استان قزوین است، ابراز داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با کاربردها و کارکردهای وقف در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هفته وقف بهترین زمان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف جدید است، اضافه کرد: ایستگاه‌های وقف نیز در نمایشگاه وقف و احسان ماندگار با حضور مبلغان و کارشناسان مربوطه دایر می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: مبلغان و کارشناسان مربوطه در ایستگاه‌های وقف مشاوره‌هایی پیرامون اهمیت و ایجاد وقف جدید به مردم ارایه می‌دهند تا آمار وقف جدید در این استان افزایش یابد.

نوروزی با اشاره به اینکه 264 امامزاده در استان قزوین وجود دارد، بیان داشت: ایستگاه‌های وقف به مناسبت هفته وقف در 9 امامزاده شهرستان قزوین از جمله امامزاده حسین (ع)، چهار انبیاء، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده سلطان سیدمحمد(ع)، امامزاده علی (ع)، امامزاده بی‌بی شهربانو (س)، امامزاده حلیمه‌ خاتون (س)، امامزاده آمنه خاتون (س) و امامزاده اسماعیل باراجین (ع) برپا است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین افزود: ایستگاه‌های وقف در شهرستان‌ها نیز در یک امامزاده شاخص از جمله در تاکستان امامزاده سیدعلی شارینی (ع) و در آوج امامزاده محمدطاهر (ع) به مناسبت هفته وقف دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه وقف و احسان ماندگار توسط متولیان موقوفات به مناسبت هفته وقف در استان قزوین نیز برگزار می‌شود، متذکر شد: این متولیان در این هفته با برپایی این ایستگاه‌ها و نمایشگاه‌ها، مردم را با اهمیت وقف و عملکردهایشان آشنا می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: سخنرانی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و مدیران مربوطه اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها قبل از خطبه‌های نماز جمعه در هفته وقف از جمله برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه محفل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است، متذکر شد: در شهرستان قزوین این محفل در امامزاده حسین (ع) و در  شهرستان‌ها این مراسم در امامزاده‌های شاخص برگزار می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین اذعان داشت: برگزاری دعای ندبه در امامزاده علی (ع) در هفته وقف برگزار می‌شود که این برنامه به صورت زنده در صدا و سیمای قزوین پخش می‌شود.

انتهای پیام/77009/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول