اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

وقف چشمه زاینده برای مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: وقف چشمه زاینده برای مردم است.

وقف چشمه زاینده برای مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شاهین‌دژ با اشاره به فرا رسیدن 17 دی ماه، سالروز سیاست کشف حجاب اظهار داشت: کشف حجاب در ایران پدیده‌ای ناشی از آشنایی با غرب و تجدد خواهی افرادی است که افکار و زندگی غربی را تجربه کرده‌ بودند.

وی تصریح کرد: در حالی که نخستین نشانه‌های کشف حجاب را می‌توان در دربار ناصر‌الدین شاه قاجار و سپس در محافل روشنفکری مشاهده کرد، رسمیت یافتن آن به دوره دیکتاتوری رضا شاه پهلوی باز می‌گردد.

حجت‌الاسلام باقری ادامه داد: رضاخان که پیش از رسیدن به مقام پادشاهی، خود را فردی دیندار و پایبند به اصول مذهب نشان داده بود، پس از به قدرت رسیدن به تدریج ماهیت اصلی خود را نمایان ساخت.

وی یادآور شد: او که تجددگرایی و تضعیف ارزش‌های دینی را سرلوحه برنامه‌های نوسازی فرهنگی خود قرار داده بود، طی اقداماتی مخالفت عملی خود را با اسلام و فرهنگ و سنن اسلامی جامعه آغاز کرد که از جمله این اقدامات می‌توان به تاسیس کانون‌ها و انجمن‌های روشنفکری، تغییر نظام آموزشی، اجباری کردن استفاده از کلاه شاپو، صدور قانون متحدالشکل کردن البسه، کشف حجاب بانوان، ترویج بی‌قیدی در میان زنان، جلوگیری از حضور زنان با حجاب در پارک‌ها، سینماها، تئاترها، ‌هتل‌ها و سایر مراکز عمومی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه وقف چشمه زاینده برای مردم است خاطر نشان کرد: اگر مردم مفهوم وقف را درک کنند برای خود و آخرت خود یادگار و باقیات‌الصالحات باقی می‌گذارند. از طرف دیگر هم به مسئولین وقف این توصیه شود وقتی به موقوفات در جای خود رسیدگی نشود و به نیت واقف عمل نشود از مردم سلب اعتماد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: موقوفات فدک حضرت صدیقه طاهره(س) است که موجب سرافرازی پرچم اسلام ناب محمدی می‌شود همچنانکه در زمان طاغوت این موقوفات بودند که موجب پایداری پرچم اسلام می‌شود.

انتهای پیام/61012/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول