اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

گازرسانی به 45 روستای اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر 45 روستا از نعمت گاز طبیعی در استان اردبیل بهره‌مند می‌شوند.

گازرسانی به 45 روستای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی گازرسانی به روستای قوشای مشگین‌شهر اظهار داشت: برای گازرسانی به این روستا 288 کیلومتر لوله‌کشی شده و بالغ بر 16 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه صرف شده است.

وی تصریح کرد: ‌با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از چهار هزار و 200 خانوار در این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

خدایی با اعلام اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز به 352 آبادی می‌رسد، خاطر نشان کرد: 49 درصد جمعیت روستایی استان و 99 درصد جمعیت شهری استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

این مسئول با یادآوری اینکه طرح‌های توسعه گازرسانی با جدیت و تلاش مضاعف پیگیری می‌شود، اضافه کرد: در این زمینه با تلاش نمایندگان استان اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم در یک فرآیند رو به جلو بتوانیم اهدافمان را در گازدار کردن روستاها و مناطق محروم به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: هم اکنون گازرسانی به دو شهر قصابه در مشگین‌شهر و مرادلو در این شهرستان ادامه دارد و تلاش می‌کنیم شبکه و علمک‌گذاری این شهرها در دهه فجر به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در ادامه یادآور شد: پنج هزار کیلومتر توزیع شبکه گاز در استان برای بهره‌مندی جمعیت شهری و روستایی از این نعمت الهی انجام شده و از این میزان یک‌هزار کیلومتر آن در سال‌جاری و با تأمین اعتبار مناسب عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز در این مراسم گفت: ‌به رغم سردسیر بودن مشگین‌شهر تنها 30 روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

سید‌حمید عباداللهی ضرورت تلاش و همت بیشتر مسئولان در توسعه گازرسانی را یادآور شد و افزود: عملیات گازرسانی به 31 روستای این شهرستان آغاز شده و همزمان با دهه فجر از طرح گازرسانی روستاهای خلیفه‌لو، پیرلو، کاظم‌لو و دو شهر قصابه و مرادلو پرده‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: برای گازرسانی به روستای قوشا 800 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و با اجرای 16 کیلومتر شبکه، 200 خانوار روستایی از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/62006/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول