اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس:

فضای مطالعاتی و منابع مطالعه افزایش یابد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار فردوس گفت: باید فضای مطالعاتی و منابع مطالعه را افزایش دهیم تا افراد مختلف بتوانند در فضایی استاندارد، کتاب‌هایی با موضوعات متنوع مطالعه کنند.

فضای مطالعاتی و منابع مطالعه افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدعلی جوان عصر امروز در کمیته نهضت مطالعه مفید فردوس اظهار کرد: بیش از 35 درصد جمعیت هر شهر باید عضو کتابخانه‌های عمومی باشند که با ترویج فرهنگ مطالعه باید به سوی تحقق این مهم گام برداریم.

وی با اشاره به وجود 21 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌ عمومی فردوس افزود: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و همچنین وجود هفت مرکز آموزش عالی در فردوس، تعداد منابع مطالعاتی و کتاب‌های کتابخانه‌های این شهرستان محدود و جوابگوی نیاز مراجعان نیست.

معاون فرماندار فردوس با بیان اینکه طرح کتاب من در کتابخانه‌‌های عمومی اجرا شده است، تصریح کرد: اجرای این طرح سبب اعتلای عدالت اجتماعی جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور شده و با اجرای این طرح اعضای کتابخانه می‌توانند کتاب مورد نیاز خود را درخواست و منابع ارزشمندی نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

*انس خانواده‌ها با خطبه‌های ارزشمند نهج‌البلاغه

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس نیز به اجرای مسابقه شعاع شمس در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقه سبب انس و الفت بیشتر خانواده‌ها با مفاهیم آموزنده و ارزنده نهج‌البلاغه شده است.

ملیحه اسدی افزود: این مسابقه از ماه رمضان آغاز و تاکنون شش مرحله برگزار شده است که جوایز مسابقه نیز از سوی ادارات شهرستان تامین و به برگزیدگان مسابقه اهداء می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها با مفاهیم ارزنده نهج‌البلاغه مهجور و بیگانه بودند که اجرای مسابقه شعاع شمس سبب شده تا نهج‌البلاغه به عنوان گنجینه‌ای از معارف وارد زندگی مردم شود.

در این جلسه مقرر شد تا با همکاری ادارات مسابقه شعاع شمس تقویت و در صورت امکان به صورت آنلاین برگزار شود.

انتهای پیام/69007/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول