اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه تخصصی حج خبر داد

گردآوری 16 هزار عنوان کتاب در کتابخانه تخصص حج

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه تخصصی حج از گردآوری 16 هزار عنوان کتاب در این کتابخانه خبر داد و گفت: 90 درصد کتاب‌های این کتابخانه به زبان عربی است.

گردآوری 16 هزار عنوان کتاب در کتابخانه تخصص حج

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی احمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به امکاناتی که در کتابخانه تخصصی حج برای پژوهشگران این عرصه فراهم شده است اظهار کرد: در حال حاضر این کتابخانه 16 هزار عنوان کتاب در ارتباط با حج و مسائل مرتبط با آن دارد و 2 هزار نسخه PDF از این کتاب‌ها تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد کتاب‌های این کتابخانه به زبان عربی است گفت: این کتابخانه برای استفاده محققان عرصه حج و زیارت شرایط بسیار مناسبی را فراهم کرده است.

مدیر کتابخانه تخصصی حج ابراز داشت: در سال جاری 400 اثر جدید که همه آنها چاپ جدید هستند از سراسر دنیا خریداری شده و در کتابخانه تخصصی حج در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

وی افزود: این کتابخانه به صورت مرتب به روز می‌شود و تلاش می‌کنیم برای آن از بهترین منابع روز دنیا در زمینه حج و معارف آن استفاده کنیم.

احمدی با اشاره به موضوعات این کتاب‌ها خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی در مورد عتبات عالیات و اماکن زیارتی، وهابیت، شبهات حج و زیارت و دیگر مسائل مرتبط با این موضوعات از سوی کارشناسان برای این کتابخانه تهیه می‌شود تا نکات موجود در این کتاب‌ها استخراج شده و پاسخ‌های لازم به شبهات داده شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های کتابخانه تخصصی حج بر اساس رده‌بندی کنگره منظم شده است، ابراز داشت: بیشتر کتابخانه‌های کشور این رده‌بندی را قبول می‌کنند و کتاب‌های این کتابخانه در سامانه جامع کتابخانه‌های کشور درج شده تا امکان جست‌وجو از سراسر ایران در این کتابخانه وجود داشته باشد.

مدیر کتابخانه تخصصی حج با اشاره به تعامل کتابخانه تخصصی حج با دیگر کتابخانه‌ها ادامه داد: این کتابخانه با کتابخانه آستانه مقدس حضرت معصومه(س) و دیگر کتابخانه‌های کشور تعامل کامل دارد و محققان این کتابخانه می‌توانند از سایر کتابخانه‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در این کتابخانه برای تمام علاقمندان آزاد بوده و ساعت کار آن از هفت صبح تا هفت بعد از ظهر است.

انتهای پیام/78006/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول