اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ‌اردبیل خبر داد

ساخت کتابخانه در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ‌اردبیل از ساخت کتابخانه در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت در استان ‌خبر داد.

ساخت کتابخانه در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در جلسه شورای کتابخانه‌های عمومی شهرستان گیوی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 10 باب کتابخانه در مناطق روستایی استان در حال احداث است که تعدادی از این پروژه‌ها دهه فجر و تعدادی نیز در مناسبت‌های پیش روی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل 66 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که تنها 15 باب آن به صورت مشارکتی و مابقی ملکی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است.

فرهمند امین به عضویت 71 هزار نفر از جمعیت استان با مدارک تحصیلی مختلف در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای، احداث کتابخانه‌های عمومی در روستاهای دارای جمعیت بالای یک‌هزار و 500 نفر اقدامات اساسی انجام شده و همچنان این رویه نیز به جد دنبال می‌شود.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر نیز با راه‌اندازی شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای شاهد توسعه مبانی کتابخانه‌ای در سطح استان هستیم به طوریکه بیش از دو هزار و 800 نفر در ماه‌های گذشته به عضویت این شبکه درآمدند.

وی همچنین از راه‌اندازی بیش از 100 ایستگاه مطالعاتی تا پایان سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: این ایستگاه‌‌های مطالعاتی در نقاط پرجمعیت شهرهای استان با ظرفیت بیش از 50 هزار جلد کتاب راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را در ارتقای فرهنگ مطالعه و جلوگیری از اتلاف وقت آحاد جامعه در نقاط پر ازدحام مؤثر و مفید اعلام کرد.

فرهمند امین یادآور شد: در مرحله اول هشت ایستگاه مطالعاتی در اردبیل راه‌اندازی شده و قرار است اهالی مرکز استان از این فضاها که با سازه‌ای سبک و مناسب احداث می‌شود، استفاده کنند.

وی از عموم شهروندان استان خواست در تقویت کتاب‌های این مجموعه کتابخانه‌های عمومی را همراهی کنند تا بخش عظیمی از مردم بتوانند از کتاب‌های متنوع استفاده کنند.

فرهمند امین از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی نهج‌البلاغه در اردبیل خبر داد و بیان کرد: با هدف توسعه و ترویج مطالعه مفید برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح استان در حال انجام است که انتظار می‌رود با مشارکت مردم در این کار اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی به موقعیت شهرستان کوثر و توسعه کتابخانه‌ها و تنوع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و گفت: برای هر نفر در این شهرستان یک جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی به شکل سرانه موجود است که امیدواریم با تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز این روند تقویت شده و توسعه یابد.

انتهای پیام/62001‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول