اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی کشور:

دوره محفوظ ماندن تولیدات علمی در کتابخانه‌ها سر آمده است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی گفت: در حال حاضر دوره‌ای که تولیدات علمی در کتابخانه‌ها محفوظ می‌ماند و از آنها استفاده نمی‌شد سر آمده است و از تولیدات علمی به صورت کاربردی استفاده می‌شود.

دوره محفوظ ماندن تولیدات علمی در کتابخانه‌ها سر آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مهدی طالب‌پور ظهر امروز در همایش چالش‌ها و چشم‌اندازهای مربی‌گری و مهارت مؤثر در مدیریت که در سال آمفی‌تئاتر دانشکده علوم اداری و اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: ایده اولیه برگزاری این همایش در یک کلاس درس مطرح شده است.

وی تصریح کرد: این ایده‌ها، ایده‌هایی هستند که در صورت تبدیل شدن به پدیده می‌توانند با استفاده‌های کاربردی ثروت خلق کنند.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی با بیان اینکه ورزش در حال حاضر جزو 10 صنعت برتر اقتصاد دنیاست خاطر نشان کرد: می‌توان از تلفیق دروس دانشگاهی و تجربیات عملی در عرصه ورزش استفاده‌های خوبی کرد تا به خلق ثروت بینجامد.

طالب‌پور با اشاره به نقش مهم مربی‌گری در عرصه‌های ورزشی بیان کرد: مهارت مربی‌گری مهارتی‌ است که علاوه بر دست‌اندرکاران ورزش تمام مدیران در سازمان‌ها نیز باید آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مربی‌گری در نظر عموم حرفه‌ای است که بیشتر جنبه عملی دارد اذعان کرد: ولی این علم در اصل مانند کوه یخی است که جنبه ناپیدای آن مباحث فلسفی و مدیریتی علمی است که باید به آن توجه زیادی کرد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی ادامه داد: در واقع جهت‌گیری تمام حرفه‌ها از تجربی محض و یا علمی محض در حال تغییر و به سمت کاربردی شدن است.

طالب‌پور در ارتباط با ارکان اساسی مربی‌گری تصریح کرد: فلسفه مربیگری یکی از ارکان اساسی در مربیگری است به عبارت دیگر اگر مربی چیزی از فلسفه مربیگری نداند عملکردش با موفقیت توأم نیست.

وی با بیان اینکه مربیگری به ویژه در امور ورزشی کار مشکلی است اظهار کرد: مربی باید بتواند علاوه بر کار در زمین مستقل از تاثیر فرهنگ‌ها بتواند تمام عوامل را کنترل کند.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی ادامه داد: به عبارت دیگر مربی باید بتواند تصویری که تیم از خودش دارد، مخاطبان از تیم دارند و تیم از مخاطبان دارد را با هم تطبیق دهد و با استفاده از تطبیق خود کنترل مناسبی در شرایط مختلف داشته باشد.

طالب‌پور با تاکید بر اینکه برای حرفه مربیگری باید اهداف تبیین شود تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از اهداف مهم ایران در زمینه‌های بین‌المللی راه یافتن به جام جهانی است و صعود در جام جهانی مطرح نیست.

وی افزود: تاثیر این هدفگذاری در عملکرد تیم ملی به حدی است که تیم ملی ایران در مواردی که به جام جهانی راه پیدا کرده است توفیق صعود در این رده را نداشته است.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی با اظهار امیدواری نسبت به نتایج همایش‌هایی مانند همایش‌ چالش‌ها و چشم‌اندازهای مربی‌گری متذکر شد: مربی‌گری یک مهارت مدیریتی است که با سایر علوم مانند مدیریت و علوم انسانی دیگر ارتباط نزدیک دارد.

طالب‌پور با اشاره به اثرگذاری استفاده از سایر علوم در حرفه مربی‌گری اظهار کرد: مربیان خوب مدیران خوبی هستند که با استفاده از سایر علوم در اصول مربی‌گری به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنند.

وی در ارتباط با ویژگی‌های مورد نیاز برای مربیان تاکید کرد: یک مربی باید توانایی انگیزش بازیکن‌ها را داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی اضافه کرد: همچنین باید از علم و دانش فنی رشته برخوردار باشد و احساسات همدلانه داشته باشد تا بتواند مخاطبان و طرفداران تیم را کنترل کند.

انتهای پیام/70010/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول