اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

دانش‌آموزان با گذشت 4 ماه از سال‌ تحصیلی هنوز بدون کتاب هستند‌

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس از توزیع نامناسب کتب درسی برخی از مقاطع تحصیلی نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه تا امروز که چهار ماه از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد، هنوز برخی از کتاب‌ها به دست دانش‌آموزان نرسیده است.

دانش‌آموزان با گذشت 4 ماه از سال‌ تحصیلی هنوز بدون کتاب هستند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب حجت‌الاسلام شیخ‌محمد باقری‌بنابی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس مقاطع سه‌گانه شهرستان بناب که مدیران کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی هم حضور داشتند، با بیان اینکه 135 مدرسه در شهرستان بناب وجود دارد که 38 باب‌ آن نیاز به تخریب و بازسازی دارد، تصریح کرد: اگر کار تخریب و بازسازی این مدارس فقط بر‌عهده دولت گذاشته شود، بیش از 7 سال طول می‌کشد.

وی افزود: باید از ظرفیت مشارکت خیران مدرسه‌ساز در بازسازی مدارس فرسوده استفاده شود.

باقری‌بنابی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از مشارکت‌های مادی اولیای دانش‌آموزان و همچنین نیکوکاران برای رونق و بهسازی مدارس گفت: مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان باید برای این کار همت کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش اصلی مدیریت در مواقع بحران اظهار کرد: یک مدیر خوب باید نیازها و آسیب‌های مجموعه تحت مدیریتش را به خوبی بشناسد و با معلمان و دانش‌آموزان ارتباط خوبی برقرار کند.

میزان دلسوزی و انگیزه در بین معلمان و مدیران در حد پایینی است

وی از سه عامل دلسوزی، انگیزه و تکریم جایگاه ممتاز معلمان به عنوان شاخصه‌های لازم برای شناخت معلمان شایسته نام برد و گفت: متأسفانه میزان دلسوزی و انگیزه در بین معلمان و مدیران در حد پایینی قرار دارد.

این نماینده مجلس سپس از مسئولان آموزش و پرورش خواست موضوع انگیزه بخشی به معلمان و کارکنان را جدی بگیرند و آن را تقویت کنند.

کمبود انگیزه کاری در معلمان موجب افت تحصیلی دانش‌آموزان در آینده می‌شود

وی خاطرنشان کرد: کمبود انگیزه کاری در معلمان موجب افت تحصیلی دانش‌آموزان در آینده می‌شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت مجلس شورای اسلامی از مجموعه آموزش و پرورش گفت: هر لایحه و طرحی که درخصوص آموزش و پرورش به مجلس بیاید، حتماً در نخستین فرصت تصویب می‌شود.

باقری‌بنابی از توزیع نامناسب کتب درسی برخی از مقاطع تحصیلی نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه تا امروز که چهار ماه از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد، هنوز برخی از کتاب‌ها به دست دانش‌آموزان نرسیده است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ادامه تشکیل جلسات همفکری و هم اندیشی مدیران مدارس بناب به صورت سه ماهانه اعلام کرد: در آخر هر سال تحصیلی سه نفر از مدیران نمونه و پر تلاش شهرستان به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/60004‌/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول