اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش گودال سرخ در گرگان - 12

میرکریمی: گودال سرخ بزرگترین یادواره شهدا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان گفت: گودال سرخ بزرگترین یادواره شهداست، چراکه خمیر مایه این نمایش زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ترویج شهادت است.

میرکریمی: گودال سرخ بزرگترین یادواره شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدابوالحسن میرکریمی عصر امروز در حاشیه نمایش در گفت‎وگو با خبرنگاران استان، این نمایش را بزرگترین و عظیم‎ترین اجتماع برای گرامیداشت یاد و نام و خاطره شهدا خواند و اظهار داشت: این نمایش با جاذبه‎ها و زوایای فرهنگی که دارد، می‎تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در آموزه‎های اسلامی در اولویت است، داشته باشد.

وی تصریح کرد: اسلام دینی است که در آن ایثار و شهادت از بزرگترین فرایض است و حتی در روایتی داریم که نخستین قطره خون شهید کفاره تمام گناهان وی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان ابراز داشت: در چنین دینی که شهادت چنین فوز عظیمی دارد و ارزش بزرگی به شمار می‎رود، هر کاری که برای ترویج این ارزش‎ها برگزار شود، مقدس است و گودال سرخ نیز یکی از این کارها به حساب می‎آید.

میرکریمی اذعان داشت: در دوران دفاع مقدس ما با الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل 44 کشور ایستادیم؛ نمونه‎اش اسیر گرفتن از 53 کشور بوده که نشان‎دهنده حجم بالای منطقه عملیاتی و وسعت جنگ تحمیلی دارد، اما جوانان ایران با تأسی از ولایت و لبیک به ندای امام راحل توانستند دشمن را خوار و ذلیل کنند.

وی بیان داشت: گودال سرخ با رویکرد دفاع مقدس حماسه‎های دوران معاصر و پدران و مادران نسل جدید را نشان می‎دهد و با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از حماسه هشت سال دفاع مقدس نگذشته است، می‎تواند تأثیر بسیار زیادی بر مخاطبان داشته باشد، چراکه جنس دفاع مقدس ما و عاشورای سال 61 هجری از یک نوع بوده و شباهت‎های بسیاری به یکدیگر داشته‎اند.

مجموعه گودال سرخ به همت سپاه نینوا استان با همکاری ستاد بقیه‎الله‌الاعظم (عج) تهران و قرارگاه فرهنگی عاشورائیان استان، تشکل‎های فرهنگی مذهبی استان و سایر دستگاه‎های اجرایی به برگزاری این برنامه کمک می‎کنند.

ارتفاع خیمه پیش‎بینی شده از داخل زمین 18 متر و ارتفاع بالای سطح به اندازه 13 متر تدارک دیده شده که در هر سانس ظرفیت بازدید برای یک‌هزار و 500 نفر وجود دارد.

اجرای این برنامه با بهره‎گیری از فناوری نوین است و با ابزارهای نوین تلاش شده تا فضای معنوی به مخاطب القا شود.

 
بازدیدکنندگان قبل از ورود در نمایشگاهی که ترتیب داده شده از هشت غرفه با موضوعاتی از قبیل غرفه محرم «کاروان رهروان عاشق با ولایت تا شهادت»، غرفه نذورات مردمی «نمایش فاخر فرهنگی مذهبی گودال سرخ»، غرفه حجاب و عفاف «سازمان بسیج جامعه زنان سپاه نینوا استان»، غرفه فروش محصولات فرهنگی مذهبی، غرفه فضای مجازی «سپاه نینوا گلستان»، غرفه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‎زدایی و پیشگیری از اعتیاد «سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان»، غرفه مشاوره گروهی و انفرادی «مرکز خانواده سپاه نینوا گلستان»، غرفه ماکت عملیاتی والفجر هشت، کربلای پنج و صحنه عاشورا از غرفه‎ها دیدن خواهند کرد.

30 هنرمند اصلی در این مجموعه نقش‎آفرینی می‎کنند و همچنین 20 نفر به عنوان عوامل فنی و 30 نفر از سربازان در این راستا کمک خواهند کرد.

بهای بلیت مجموعه فرهنگی گودال سرخ دو هزار تومان است و این برنامه به مدت 30 شب در سپاه نینوا گلستان واقع در میدان بسیج مقابل درب بیمارستان حکیم جرجانی جنب فروشگاه لاله به اجرا درمی‎آید.

استاندار گلستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانداران، دستگاه‎های آب، برق، گاز، مخابرات، آتش‎نشانی، راهور، شهرداری، اورژانس، هواشناسی، تربیت بدنی و ... در اجرای این کار فرهنگی همکاری دارند.

انتهای پیام/2307/ذ/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول