اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سقز:

33 یادواره شهدای دانش‌آموز در سقز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز از برگزاری 33 یادواره شهدای دانش‌آموز در 33 مدرسه این شهرستان خبر داد. .

33 یادواره شهدای دانش‌آموز در سقز برگزار می‌شود

مظفر رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سقز اظهار کرد: احیاء و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج  فرهنگ ایثار و مقاومت در بین نسل جوان و قدرشناسی و تجلیل از حماسه آفرینان عرصه ایثار، شهادت و آزادگی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره‌ها در شهرستان سقز است.

به گفته وی، این 33 یادواره شهدای دانش‌آموز در 33 مدرسه شهرستان سقز و با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش‌آموز شهید کشوری و با محوریت شهیدان شیدا نیک‌خواه، بیوه نصرالله‌زاده و 415 شهید دانش‌آموز شهید استان از 18 آذرماه لغایت 21 بهمن ماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: یادواره متمرکز شهرستانی نیز با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سقز در ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

رستمی در ادامه از هوشمندسازی 203 کلاس درس در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای بکارگیری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گذر از آموزش‌های سنتی به مدیران و یادگیری فناوری اطلاعات دراین شهرستان 52 دبستان شهری و روستایی به تعداد 203 کلاس هوشمند شده و 71 مدرسه روستایی نیز به سیستم رایانه مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به آشنا کردن دانش‌آموزان مجتمع اردیبهشت معطر سقز با کالاها و مشاغل سنتی استان تصریح کرد: با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی،بومی و منطقه‌ای و در راستای تحقق شعار امسال نمایشگاهی از برخی کالاهای ایرانی و بومی در دبستان وحدت این مجتمع برپا شد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز، همزمان با برپایی این نمایشگاه که با حضور همکاران، عوامل اجرایی و معلمان صورت گرفت، نمایشگاه عکس نیز با هدف معرفی کالا و مشاغل سنتی استان دایر شد.

رستمی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از کالاها و فناوری‌های داخلی در تجهیزات فضاهای مدارس و برنامه‌ریزی برای بازدید دانش‌آموزان از کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی محصولات داخلی از جمله فعالیت‌های دیگری است که در این رابطه اجرا شده است.

انتهای پیام/79010/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول