اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

پرورش‌دهندگان کرم ابریشم در سیستان تسهیلات دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: متقاضیان اشتغالزایی در زابل برای پرورش کرم ابریشم تسهیلات دریافت می‌کنند.

پرورش‌دهندگان کرم ابریشم در سیستان تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، هوشنگ ناظری ظهر امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: تاکنون تعداد 121 طرح با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال در سال‌جاری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند که با باید برای این طرح‌ها نظارت ویژه شود.

وی افزود: اشتغالزایی در بخش کشاورزی با اولویت فارغ‌التحصیلان این بخش به طور جدی پیگیری می‌شود.

فرماندار زابل با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران بومی در اولویت کار مسئولان قرار دارد، ادامه داد: از همه متقاضیان اشتغالزایی در منطقه دعوت می‌شود که در زمینه پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغان داری وارد صحنه شده و ضمن دریافت تسهیلات کم‌بهره در راستای توسعه و آبادانی منطقه پیشگام شوند.

ناظری گفت: باید علاوه بر حفظ نهال‌های توت موجود در منطقه برای توسعه بیشتر صنعت نوغان‌داری و برای کشت جدید نهال توت اقدام کنیم به گونه‌ای که ثمره آن را در سال‌های آینده مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: احداث جایگاه دام، مشاغل خانگی، تسطیح اراضی و طرح‌های شیلاتی از جمله تسهیلات اختصاص یافته به طرح‌های اشتغالزایی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان بوده است.

فرماندار زابل افزود: در این جلسه نیز تعداد 28 طرح با اعتباری به میزان بیش از 12میلیارد ریال مصوب برای انجام مراحل بعدی به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: تولید تابلو، فرش و پارچه ابریشمی باید به جدیت پیگیری شود زیرا می‌توان با وجود یک جعبه کرم ابریشم، حدود یک متر فرش ابریشم را تولید کرد.

انتهای پیام/75004/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول