اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

برداشت 3 هزار تن توت‌فرنگی گلخانه‌ای در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 3 هزار تن توت‌فرنگی سالم و با کیفیت جنوب کرمان برداشت و وارد بازارهای کشور شود.

برداشت 3 هزار تن توت‌فرنگی گلخانه‌ای در جنوب کرمان

احمد دلجو‌کوهستانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: برداشت توت‌فرنگی گلخانه‌ای در سطح 100 هکتار از گلخانه‌های منطقه جنوب کرمان از اوایل دی آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال 92 ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با متوسط عملکرد 30 تن در هکتار بالغ بر 3 هزار تن توت‌فرنگی سالم و با کیفیت بالا از هم‌اکنون بازارهای کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد.

دلجوکوهستانی تصریح کرد: این منطقه از نظر سطح زیر کشت و تولید توت‌فرنگی گلخانه‌ای مقام اول کشور را به خود اختصاص داده، به طوری که 80 درصد محصول توت‌فرنگی ارائه شده به بازارهای کشور در فصل زمستان مربوط به محصول تولیدی این منطقه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین ارقام سازگار منطقه شامل پاروس، گاماروسو و سیلوا است، گفت: سطح زیر کشت در سال جاری نسبت به گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/80003/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول