اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه:

فرهنگ مصرف غذاهای بومی و سنتی احیاء شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه گفت: به منظور اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی و تغذیه سالم باید مصرف غذاهای بومی و سنتی در جامعه احیاء و ترویج داده شود.

فرهنگ مصرف غذاهای بومی و سنتی احیاء شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی حسینی‌نژاد محبی صبح امروز در مراسم افتتاح جشنواره غذاهای سنتی و بومی که در محل هیئت ابوالفضلی روستای رقه بشرویه برگزار شد، اظهار کرد: توجه به وعده‌های غذایی و استفاده از مواد غذایی مغذی نقش بسیار موثری در سلامت افراد جامعه دارد که با توجه به نقش غذا در سلامت جامعه، افراد باید به نحوه تغذیه خود اهمیت ویژه‌ای بدهند.

وی ادامه داد: هدف سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت در کشور نیز این است تا به شکل نمادین اصول تغذیه صحیح که به فراموشی سپرده شده است را یادآوری کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه با بیان اینکه امروزه جوامع شهری به مصرف غذاهای آماده و ناسالم روی آورده‌اند، افزود: با تغییر سبک زندگی و مشغله‌هایی که برای افراد جامعه به ویژه بانوان ایجاد شده است عادات غذایی تغییر کرده و وقت کمتری صرف تهیه غذا در خانه می‌شود.

حسینی‌نژاد محبی تصریح کرد: مصرف بی‌رویه غذاهای آماده و فست‌فودها به دلیل دارا بودن کالری بالا، چربی، شیرینی، نمک زیاد و انواع مواد افزودنی سبب بروز چاقی، بیماری‌های گوارشی، قلبی و به تبع آن بروز بیماری‌های روحی و روانی می‌شود.

وی، استفاده از غذاهای بومی و سنتی را بسیار مفید و مغذی دانست و گفت: غذاهای بومی به عنوان یک ارزش و فرهنگ هر جامعه محسوب می‌شوند و برای اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی و تغذیه سالم باید مصرف غذاهای بومی و سنتی در جامعه احیاء و ترویج داده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه یادآور شد: به مناسبت هفته بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه که از 9 تا 15 دی‌ماه نام‌گذاری شده جشنواره غذاهای سنتی و بومی در روستای رقه برگزار می‌شود.

حسینی‌نژاد محبی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج الگوی صحیح تغذیه سالم، ترویج غذاهای سنتی و بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی در طبخ غذاهای سالم و جایگزینی آن به جای فست‌فودها و غذاهای ناسالم است.

وی تصریح کرد: در این جشنواره 50 نوع غذای سنتی و بومی، انواع شیرینی، ترشی و نان‌های محلی به نمایش گذاشته شده و به مدت یک هفته پذیرای بازدید علاقمندان در این جشنواره است.  

انتهای پیام/69006/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول