اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تغذیه مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان:

سالم‌سازی زندگی مردم سبب ارتقای سلامت جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول تغذیه مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان گفت: پژوهشکده قلب و عروق اصفهان در راستای سالم‌سازی زندگی مردم حرکت می‌کند و سالم‌سازی زندگی مردم سبب ارتقای سلامت جامعه می‌شود.

سالم‌سازی زندگی مردم سبب ارتقای سلامت جامعه می‌شود

فیروزه سجادی در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه پژوهش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مرکز تحقیقات قلب و عروق با عنوان پژوهشکده قلب و عروق در استان اصفهان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این مرکز از سال 1372 فعالیت خود را به صورت رسمی در اصفهان آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان فعالیت‌هایی را در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی انجام می‌دهد، اضافه کرد: همچنین طی سال‌های گذشته طرح‌های بزرگی در اصفهان در زمینه با کاهش بیماری‌های قلب و عروقی در استان انجام شده است.

مسئول تغذیه مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان اجرای برنامه قلب سالم اصفهان را یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی در این مجموعه دانست و تصریح کرد: برنامه قلب سالم از سال 1380 در اصفهان اجرا شده است و مطالعات این طرح نیز در سال 1386 به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌های این مرکز چند‌گانه است و این مرکز فعالیت‌های مختلفی را برای گروه‌های مختلف هدف از جمله زنان، جوانان، کودکان و دانش‌آموزان اجرا می‌کند، ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی این مرکز در زمینه آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در راستای وجود زندگی سالم برای این افراد است.

سجادی به فعالیت‌های این مرکز در زمینه همکاری با انجمن‌های مرتبط با مردم اشاره و تاکید کرد: انجمن دوستان قلب سالم از جمله این مراکز به شمار می‌رود که پزشکان و بیماران قلب و عروقی که از سال‌های گذشته تاکنون با پژوهشکده قلب و عروق اصفهان همکاری می‌کنند، انجمن دوستان قلب سالم را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی انجمن غذا، صنعت و سلامت را یکی دیگر از انجمن‌های فعال همکاری‌کننده با پژوهشکده قلب و عروق اصفهان دانست و افزود: انجمن نزدیک‌سازی بخش‌های علمی در راستای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها و ارائه اطلاعات مورد نیاز در زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از تغذیه سالم در میان مردم از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این انجمن به شمار می‌رود.

مسئول تغذیه مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان با تاکید بر اینکه محصولات سالم باید به صورت واقعی و نه به صورت نمایشی در اختیار مردم قرار بگیرد، گفت: و پژوهشکده قلب و عروق اصفهان در راستای سالم‌سازی زندگی مردم حرکت می‌کند و پژوهش‌های این پژوهشکده تنها در چارچوب‌های علمی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه سالم‌سازی زندگی مردم سبب ارتقای سلامت جامعه می‌شود، اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه پژوهش رشد بسیار چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته دارد و امسال کیفیت این نمایشگاه نیز بسیار ارتقا یافته است.

سجادی با اشاره به اینکه بیشترین مرگ و میر صورت گرفته در جامعه ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است، ادامه داد: توسعه زندگی سالم و حرکت در راستای بهبود شاخصه‌های زندگی مردم برای دست‌یابی به انسان سالم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این پژوهشکده به شمار می‌رود و برگزاری این نمایشگاه‌ها برای دست‌یابی به این اهداف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول