اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تغذیه مهم‌ترین اسلحه در جهان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تغذیه از دوران جنینی تا سنین بالاتر و سالمندی بسیار با اهمیت است که از آن به عنوان مهم‌ترین اسلحه در جهان یاد می‌شود.

تغذیه مهم‌ترین اسلحه در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دوازدهمین کنگره تغذیه ایران در اصفهان ظهر امروز با حضور جمعی از مهمانان داخلی و خارجی آغاز به کرد که در آیین افتتاحیه این مراسم شاهین شیرانی در مورد تغییر سبک و شیوه زندگی اظهار کرد: در گذشته در ایران علت مرگ و میر بیماری‎های واگیردار بوده اما در حال حاضر بیماری‎های قلبی، حوادث ترافیکی و سرطان‎ها بیشترین علت مرگ و میر است.

وی افزود: بیماری‎های قلبی مربوط  به تغذیه ناسالم است که هزینه‎های زیادی را بر کشور تحمیل می‎کند و بودجه کشور برای درمان مردم هزینه می‎شود که این امر اهمیت موضوع تغذیه را یادآور می‎شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: تغذیه از جنین در رحم مادر گرفته تا سنین بالاتر و سالمندی دارای اهمیت است که از آن به عنوان یک اسلحه یاد می‎شود که قادر است کشوری را در تنگنا قرار دهد و یا از تنگنا برهاند.

وی با اشاره به اینکه اصول تولید، نگهداشت و روش‎های پخت سه اصل استفاده بهتر از غذاها محسوب می‎شود، گفت: بحث‎های مهمی وجود دارد که باید در رأس امور قرار بگیرد و به مسئولان منتقل شود، به عنوان مثال در تمام کلینیک‎های درمانی و بیمارستان‎ها خلأ نبود یک متخصص و مشاور تغذیه دیده می‎شود.

شیرانی با بیان اینکه در کشور از سیستم سنتی برای رفع نیازهای فعلی استفاده می‎شود که حل مشکلات به واسطه این روش غیر ممکن است، گفت: بحث سیاست‌گذاران کشوری، ایجاد سازمان غذا و دارو در دانشگاه‎ها، معاونت غذا و دارو، بحث اضافه کردن آهن و اسیدفولیک به آرد، نمک ید‌دار و موضوع آموزش مردم از جمله اقداماتی است که باید صورت بگیرد.

شیرانی تغذیه را یار همیشگی سلامتی دانست و گفت: باید زنان خانه‌دار آموزش داده شوند زیرا آنها پایه‎های خانواده هستند و تغذیه یک خانواده زیر نظر آنها صورت می‎گیرد، همچنین استفاده از طب ایرانی و سنتی و آیه‎ها و احادیث درباره اهمیت تغذیه و سلامتی به افراد جامعه بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه تغذیه در پیشگیری، درمان و بازتوانی نقش اساسی دارد، عنوان کرد: مقامات کشوری باید انتظارات خود را از برگزاری کنگره و دانشگاه بیان کنند تا دانشگاه برای برآورده‌کردن انتظارات از استان اصفهان آغاز کنند و تا سطح کشوری پیش بروند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول