اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شاهین‌دژ:

همه باید از مثلث سلامتی بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شاهین‌دژ گفت: همه باید سعی کنند تا از مثلث سلامتی بهره‌مند شوند، مثلثی که در یک ضلع آن ورزش و در ضلع دیگر آن شیوه‌های زندگی سالم با تغذیه و رفتارهای سالم و در ضلع سوم آن معنویات و دوستان سالم قرار دارند.

همه باید از مثلث سلامتی بهره‌مند شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، صمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت در یکی از مدارس شاهین‌دژ اظهار داشت: اهمیت سلامت مردم در پیشبرد و توسعه هر جامعه به اندازه‌ای است که با توافق تمام کشورهای جهان، هفته‌ای به نام هفته سلامت نامگذاری شده که در ایران 18 تا 24 فروردین را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به سلامتی و اصول آن افزود: انسان سالم و پویا فردی است که از لحاظ جسمی، امنیتی و مشارکتی در مسایل خانوادگی و اجتماعی مشکلی نداشته باشد.

حسینی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت کشور به دست آمده که یکی از دلایل توسعه بخش سلامت افزایش امید به زندگی در ایران است.

وی با بیان اینکه هفته سلامت فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای این حوزه در جامعه است، تصریح کرد: متولیان امر باید دستاوردها و پیشرفت‌های این حوزه را به اطلاع مردم برسانند تا همگان بدانند که کشور ما همانند سایر بخش‌ها قبل از انقلاب در حوزه سلامت در چه سطحی بوده و اکنون در چه جایگاهی قرار دارد.

وی با بیان اینکه سلامتی بالاترین نعمت‌ها است، گفت: با توجه به شعار هفته سلامت که "با زندگی سالم طول عمر بیشتر" نامگذاری شده امسال این هفته با تاکید بر سلامتی سالمندان همراه شده است و این امر نیازمند تغذیه سالم، ورزش و تحرک در راستای سلامتی بیشتر سالمندان است.

حسینی تصریح کرد: همه باید سعی کنند تا از مثلث سلامتی بهره‌مند شوند، مثلثی که در یک ضلع آن ورزش و در ضلع دیگر آن شیوه‌های زندگی سالم با تغذیه و رفتارهای سالم و در ضلع سوم آن معنویات و دوستان سالم قرار دارند تا بر این اساس علاوه بر سلامتی، از طول عمر بیشتر نیز برخوردار شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شاهین‌دژ نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: در تمامی مدارس شهرستان، بهداشت‌یاران مدارس مباحث مربوط به بهداشت دانش‌آموزان را در حوزه تغذیه و سلامت انجام می‌دهند.

عمران اسفندیاری خاطرنشان کرد: اهمیت به بهداشت تغذیه و سلامت در سنین پایین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مسئولان در این زمینه آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه دهند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول