اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان جنوبی:

شاخص‌های توزیع اعتبارات اصلاح شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان جنوبی گفت: شاخص‌های توزیع اعتبارات در خراسان جنوبی باید بازنگری و اصلاح شود.

شاخص‌های توزیع اعتبارات اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، امیر خانی‌نژاد ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی فردوس اظهار کرد: باید اعتبارات بیشتری به ادارات شهرستانی اختصاص یابد و بازنگری در سطح کلان انجام شود تا به عدالت نزدیک‌تر شویم.

وی اعتباراتی که به پروژه‌های شهرستانی اختصاص می‌یابد را بسیار ناچیز دانست و افزود: نگاه مدیران کل به ادارات زیر مجموعه باید عوض و شاخص فرسودگی و نگهداری پروژه‌ها نیز به مجموع شاخص‌ها اضافه شود.

معاون‌ برنامه‌ریزی استانداری تصریح کرد: شاخص‌های توزیع اعتبارات باید اصلاح و در میزان و نحوه توزیع اعتبارات به شهرستان‌های استان، بازنگری شود.

*عبور سالانه 8 میلیون مسافر از فردوس

فرماندار فردوس نیز با اشاره به عبور سالانه بیش از 8 میلیون مسافر و زائر از این شهرستان، یادآور شد: در توزیع اعتبارات هیچ سهمی برای موقعیت ویژه فردوس، اسکان و عبور میلیون‌ها مسافر از این شهر در نظر گرفته نشده است.

محمدرضا رجبی‌مقدم سهم فردوس از اعتبارات استانی را هفت درصد اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته که با توجه به موقعیت ویژه فردوس و همچنین فرسوده بودن شبکه‌های آب و ساختمان‌های این شهرستان بسیار ناچیز است.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان استانی به شهرستان فردوس شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه عمر برخی از ساختمان‌های فردوس به بیش از 45 سال می‌رسد باید اعتبارات بیشتری برای نوسازی بافت فرسوده فردوس اختصاص یابد.

*شیوه توزیع اعتبارات مطلوب نیست

شهردار فردوس، نیز شیوه توزیع اعتبارات را نامطلوب دانست و گفت: شاخص‌های توزیع اعتبارات در سطح استان باید افزایش پیدا کند و علاوه بر سه شاخص اصلی، وسعت، جمعیت و محرومیت شاخص فرسودگی و نگهداری پروژه‌ها نیز در نظر گرفته شود.

حمید حلاج‌مقدم با اشاره به اینکه 50 درصد سطح شهر فردوس را معابر تشکیل می‌دهد، افزود: از مجموع 4 میلیون مترمربع معابر، 2.5 میلیون مترمربع آسفالت شده که سالانه بیش از 8 میلیون مسافر و زائر از این معابر استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از 55 درصد آسفالت معابر سطح شهر فردوس فرسوده و نیاز به تعمیر و مرمت دارد که برای انجام آن اعتبار لازم اختصاص نیافته است.

شهردار فردوس همچنین به سرمازدگی سال 85 و از بین رفتن بخش عظیمی از فضای سبز این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: با گذشت شش سال هنوز کمربند سبز فردوس ایجاد نشده و اعتبار لازم برای کاشت درخت و احیای فضای سبز اختصاص نمی‌یابد.

انتهای پیام/69007/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول