اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شوراهای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

شوراهای آموزش و پرروش بر توزیع اعتبارات بین مدارس نظارت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شوراهای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع اعتبارات دولتی تخصیص یافته بین مدارس از اختیارات شوراهای آموزش و پرورش است.

شوراهای آموزش و پرروش بر توزیع اعتبارات بین مدارس نظارت می‌کند

مجید عباسپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از بیست و چهارم تا سی‌ام دی‌ماه به نام هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده، برهمین اساس با توجه به اهمیت و نقش شوراها در تقویت فرهنگ عمومی و رشد و بالندگی تعلیم و تربیت در جامعه این هفته هر ساله با تدارک برنامه‌های متنوع گرامی داشته می‎شود.

وی توزیع اعتبارات دولتی تخصیص یافته بین مدارس را از اهداف و اختیارات شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: شوراهای آموزش و پرورش اعتبارات تخصیص داده شده به صورت آموزشی و پرورشی بین مدارس و همچنین فعالیت‌های مختلف بر اساس ضوابط آموزش و پرورش را برعهده دارد.

عباسپور با اشاره به اختیارات شوراهای آموزش و پرورش، ابراز داشت: تصویب ضوابط مالی مدارس شامل تمام دریافت‌ها، هزینه‌ها و سایر درآمدهای مردمی با توجه به کیفیت ارائه فعالیت‌های آموزش و پرورشی، پیشنهاد وضع عوارض برای احداث، توسعه و نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسائل کمک آموزشی از اختیارات این شوراها محسوب می‌شود.

رئیس اداره شوراهای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد اجاره، احداث و توسعه اماکن آموزشی و پرورشی در شهرستان و منطقه و برنامه‌ریزی نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه نتایج به وزارت آموزش و پرورش از طریق شورای استان از دیگر این اختیارات محسوب می‌‎شود.

وی اضافه کرد: به علاوه صدور مجوز برای بکارگیری افراد مازاد بر سهمیه استخدام رسمی از محل درآمدهای منطقه بر اساس قوانین کار نیز برعهده شوراها قرار داده شده است.

عباسپور با اشاره به عناوین پیشنهادی این هفته، اضافه کرد: یکشنبه 24 دی‌ماه روز شوراهای آموزش و پرورش، بستر اجرای سند تحول بنیادین، دوشنبه 25 دی‌ماه روز شوراهای آموزش و پرورش، محور توسعه پایدار، سه شنبه 26 دی‌ماه روز شوراهای آموزش و پرورش، مشارکت و همراهی مسئولان نامگذاری شده است.

این مسئول گفت: همچنین چهارشنبه 27 دی‌ماه روز شوراهای آموزش و پرورش، مشارکت نهادها و خیرین، پنجشنبه 28 دی‌ماه روز شوراهای آموزش و پرورش، خانواده و تعلیم و تربیت، جمعه 29 دی‌ماه روز شوراهای آموزش و پرورش، تجلی معنویت و بصیرت ولایی و شنبه سی‌ام دی‌ماه روز شوراهای آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و مشارکت مردمی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/68006/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول