اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مسئول واحد رایانه سامانه هوشمند‌سازی مدارس:

اعتبارات برای هوشمند‌سازی تمام مدارس دولتی محدود است

خبرگزاری فارس: مسئول واحد رایانه سامانه هوشمند‌سازی مدارس گفت: در حال حاضر اعتبارات مورد نیاز برای قرار گرفتن تمام مدارس دولتی در مسیر هوشمند‌سازی محدود است.

اعتبارات برای هوشمند‌سازی تمام مدارس دولتی محدود است

فاطمه صفایی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه رایانه و اتوماسیون اداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت ایجاد امکانات و تجهیزات هوشمند در مدارس اظهار کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با نصب تابلو‌های الکترونیکی در کلاس‌های درس مدارس هوشمند شده‌اند.

وی با بیان اینکه اما قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی تنها به نصب تابلو‌های الکترونیکی در کلاس‌های درس خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: مدارس متقاضی استفاده از طرح‌های هوشمند باید از نرم‌افزار‌هایی استفاده کنند که نیاز‌های اساسی آنها را در زمینه‌های الکترونیکی پوشش بدهد.

مسئول واحد رایانه سامانه هوشمند‌سازی مدارس با تاکید بر اینکه در حال حاضر سامانه مدیریت یکپارچه در استان اصفهان برای مدیریت مدارس به صورت الکترونیکی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: با استفاده از نرم‌افزار‌های الکترونیکی در کلاس‌های درس سیستم‌های کاغذ‌بازی از مدارس حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام مدارس باید به سوی الکترونیکی شدن گام بردارند، ادامه داد: در حال حاضر استان اصفهان پیشرفت‌های قابل توجهی در راستای هوشمند‌سازی مدارس داشته و استقبال دانش‌آموزان نسبت به استفاده از تجهیزات الکترونیکی در مدارس چشمگیر است.

صفایی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات مورد نیاز برای قرار گرفتن مدارس دولتی در مسیر هوشمند‌سازی محدود است، تاکید کرد: اما با وجود اعتبارات محدود آموزش و پرورش استان اقدامات ویژه‌ای را در راستای قرار گرفتن تمام مدارس در مسیر هوشمند‌سازی انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد انگیزه و افزایش یادگیری دانش‌آموزان، ارتباط آسان مربیان و معلمان با والدین دانش‌آموزان، کشف استعداد و بروز خلاقیت دانش‌آموزان از نتایج هوشمند‌سازی مدارس است، افزود: به نظر می‌رسد مدارس غیر‌انتفاعی و غیر‌دولتی از اعتبارات بیشتری برای قرار گرفتن در مسیر هوشمند‌سازی برخوردار هستند.

وی گفت: مسئولان باید برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزان متناسب با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا اعتبارات ویژه‌ای را به قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی اختصاص بدهند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول